Veckans dubbelpass avklarade.

Nu har jag arbetat 34 timmar på tre dagar, klappar mig själv nöjt på axeln för det! Ligger nerbäddad i sängen nu, trött - givetvis, extremt frusen och faktiskt lite illamående. Nästan så spysjuk som jag var en sväng under natten mot söndagen, men då visste jag i alla fall varför :P Väntar lite värdefull skönhetssömn inatt som jag tror kommer göra susen för det mesta med välmåendet. Ställer väckaren på halv tio, låter kanske inte som tidernas sovmorgon direkt, men det innebär minsann 5 timmar plus på mitt alarm! Då förstår ni hur sjukt tidigt jag stiger upp...

Jobbar 11-19 på BIT imorgon, sedan blir det GYM! Fan vad jag ska plåga mig själv :) Blir nästan förvånad varje gång jag ser en muskel yttra sig i spegeln numera, känns som de alla borde ha tynat bort by now. Skulle gärna vilja hinna med en sväng på stan också innan jobbet, känner att jag har ett shoppingbehov som skriker efter tillfredställelse. Antar att det blir så när våren kommit och man bott i Oslo i snart 2 måndader med samma gamla resväska. Tur vi är två i resesällskapet - bytlåna mellan garderoberna är något vi har börjat göra mer och mer.

Det enda jag lagt pengar på i shoppingväg sedan jag kom hit är faktiskt hårprodukter. Tänkte tipsa om några som jag använder och tycker är riktigt bra!



1. L'Oreal - silverschampo, 205 NOK. Har använt det flitigt på senaste för att jobba upp en fin kall nyans på mina slingor. Är nästan där nu och jag måste säga att det ger grymt bra effekt!

2. L'Oreal - schampo för färgat hår. Ja, min frisör gjorde tydligt klart för mig senast när jag var där att schampo för färgat hår är ett måste...för just färgat hår! Detta är kanske i det dyraste laget - nästan 300 NOK för 500ml, men å andra sidan är den flaskan väldigt dryg och jag har aldrig i mitt liv haft ett schampo som doftar så ooootroligt gott. VÄRT VARENDA SPÄNN :)

3. KMS - spraywax, ca 215 SEK. Julia introducerade mig för denna produkt efter att hon klippt av mig allt hår i början på året, och sedan dess är jag hopplöst förälskad. 20% wax, 80% spray - den ultimata stylingprodukten för lite kortare frisyrer. Fungerar även lite som "dust it" om du sprayar det i blött hår.

4. Got2b - Värmeskydd. Nyhet från got2b som är för mig precis som den heter - my guardian angel. Värmeskydd är A & O för en hår (som liksom mitt) plattas/lockas så gott som varje dag. Luktar gott, kan sprayas i både vått och torrt och har för övrigt en sjukt bra "spray". Inte så fasligt dyr heller!

Varsågoda! Man bör ge håret den kärlek det förtjänar :)

NU SOVA!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sophia

Postat av: Sophia

Äsch kom åt en knapp.. Ska svara på ditt mail, händer bara saker nu. blev ny frisyr idag, kommer bilder. O då köpte jag det där spray vaxet, fick oxå tips om det :) Så glad att du tycker om det! Ta hand om dig vännen, kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback