en fredagkväll i snigelfart mot helgen.

Puh! Mitt första pass som skiftledare gick precis så galant som jag hade hoppats på. Råkade visseligen göra en kaffesjö på golvet precis innan öppning, men värre saker än så hade kunnat ske. Visst hade saker och ting kunnat bli helt perfekt också, men allt kan man ju inte påverka. Känns som jag redan börjar få lite koll på de nya arbetsuppgifterna vilket glädjer mig, sedan tror nog att jag kommer växa in riktigt den nya "rollen" rätt snart. Det är kul att känna sig behövd på jobbet.


Hade dock ingen bra natt med mig i kropp och knopp när jag steg upp och tog första trikken till jobbet kl. 05:17 imorse. Kom hem från jobb igår runt 23, tog mig inte i säng förrän runt 24. Kunde då inte sova eftersom allt jag kunde tänka på var allt jag skulle göra på öppningen och hur. Slumrade till runt 01 kanske. Kring två var det någon som vandrade in i lägenheten, vilket gjorde att jag vaknade till. Personen, som jag forfarande inte vet vem det var, vandrade sedan ut igen och jag somnade om. 03:45 (en halvtimme innan min väckare skulle ringa) vandrar en ny person in i lägenheten. Den här gången var jag tvungen att gå upp o faktiskt kolla vem det var, så vitt jag visste skulle nämligen jag vara ensam hemma :P Då var det Sivert som kom hem, lagom onykter och pratglad. "Seriöst, ska du upp om en halvtimme. Fan vad digg, då ses vi i köket då." Haha. Så ja, blev inte många sömntimmar inatt!

Däckade därmed rätt snabbt efter jobbet och har sedan dess haft världens slappaste kväll med mig själv. Tänkte att jag skulle unna mig något riktigt gott och onyttigt i data-soffan, det blev fil och müsli. Tydligen det bästa & godaste jag kunde komma på!

Nu blir det sömn igen, jobb på Match imorgon, sedan kanske jag och Adolpson ska styras och ses lite för ovanlighetens skull. Söndag blir det ingen ledig dag som jag så väldigt länge sett fram emot och längtat efter. Ont om personal på BIT i veckan, då många har semester osv.. Klart jag ställer upp! Så, inte helt säker..men blir cirka 5-6 veckor jobb på raken nu utan EN ENDA ledig dag. 3 weeks done, 3 more to go, eller nåt.

Frukt, sömn & träning får bli medicinen för att hålla sig på topp! Och lite fest emellanåt ;)
Godnatt nu!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Amanda

Åh vad du är duktig som jobbar så mycket. Jobba inte ihjäl dig bara!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback