Lägesrapport.

Dags för en liten uppdatering känner jag.
Läget är som följer:
  • Jobbar som vanligt varje dag. Jag trodde ju att jag skulle få vara ledig i söndags, men så blev såklart ikke fallet. Däremot upptäckte jag till min förvåning att jag har FRI nu på fredag, wii! Blir första lediga dagen på 3½ vecka. Tror ni jag ska njuta då kanske?
  • Har kommit igång riktigt bra med träningen - även den hinner jag med varje dag! Intervaller & konditionsträning varannan dag, styrka varannan.
  • Vädret är fortsatt skit (ja, sett ur solsynpunkt).
Det är redan den 5:e juli och man kan väl då säga att halva sommaren snart har gått. Oslo har så här långt bjudit på sämsta sommarvädret ever, men jag har samtidigt kommit fram till att det inte gör särskilt mycket när jag jobbar som jag gör. Jag behöver inte må dåligt inomhus över att solen skiner (eftersom den nästan aldrig skiner) och jag behöver inte ha nån bikiniångest eller tänka på beachsäsongen 2011 - eftersom jag mest troligt inte kommer att uppleva någon sådan :P

Just nu sitter jag och är jättemätt efter att ha tryckt i mig en stor portion spaghetti & köttfärssås. Har snålat lite väl mycket med kolhydraterna på senaste (mest ätit linser, bönor & kikärter) och ikväll skrek hela jag efter pasta. Massa massa pasta.Tror att jag kan ha förminskat min magsäck på senaste, även om det inte syns på utsidan. Man vänjer sig nämligen vid att äta både sällan och lite på mitt jobb. Som idag tex. Jobbade 06-16 och under dessa timmar åt jag endast en brödskiva med lite hummus på och ett äpple. Kändes som mer än nog! Och, ja - det är väl särskilt inte mycket?!

Däckade som vanligt på sängen efter jobbet. Tog två minuter för ögonlocken att falla igen, välbehövlig powernap :) Sedan har jag promenerat och kört lite styrka + yoga ute i en liten enslig park som jag hittat här i närheten. Så mycket härligare att köra situps i gräset än inne i lägenheten! :)

Nu blir det dusch och sängen. Tråkigt kan tyckas, men har fler arbetsmyror i lägenheten som redan krupit till sängs. Imorgon kväll tror jag dock minsann att vi ska hitta på nåt kul. Exakt vad får vi se!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback