Världens utan tvekan slappaste söndag.

Ledig söndag! Kan inte påstå att jag fångat dagen direkt :P Världens genom tiderna slappaste dag har det varit. Som vanligt när jag får en dag fri på schemat, så har det regnat från morgon till kväll. Kolla in långtidsvarseln över Oslo på yr.no och jag lovar att ni blir deprimerade.

Därför såg jag även idag, ingen större anledning till att stiga upp tidigare än nödvändigt. Får man inte sola får man passa på att sova! Idag blev jag kvar i sängen till halvtvå-tiden ungefär (förjävligt, ja), men det berodde inte bara på regn utan också på vår festliga gårdagskväll som orsakade både huvudvärk och annat.

Har i överlag haft en riktigt trevlig helg! Fredagskvällen spenderades ihop med Sofie som sagt, på en gayklubb faktiskt (där de allra flesta nog trodde att vi var just ihop). Det visade sig att Sofie inte ens dricker kaffe, hur ska man då ha kaffedejt som planen först var? Kaffe fick bli öl istället - och Sofie menade att det fanns både billig och bra sådan på just den här gayklubben. Mycket riktigt! Man fick köpa 1,5 liters kannor med öl för 99kr - MYCKET BILLIGT. Så blev ett par, tre..fyra eller fler öl var och snack om både BIT och hösten i Umeå som komma skall. Avrundade sedan dejten på MAX som öppnat längs Karl Johan...mmm MAX hamburgare, världens bästa :)

Kom hem kring midnatt och fick då för mig att köra lite hemmaspa. Färgade håret (igen), filade och målade alla naglar, rakade benen, gjorde ansiktsmask, noppade ögonbrynen, duschade länge, samt skrubbade och smörjde in hela kroppen med diverse krämer. Alltsammans mitt i natten, lite lagom lullig sådär. Ja man är ju inte riktigt i ordning alltid.

Så igår vaknade jag upp fräsch! SOLEN strålade, himlen var blå och jag hade såklart en arbetsdag att ta iut med. Jobbade dock bara till 18, sedan blev det middag och öl på en filt i parken med Linda. Myspys! Målet var utgång, men vi tog kvällen lite som den kom. Åt och njöt tills det blev skugga i parken. Gick hem, duschade och gjorde oss i ordning. Fick så småningom sällskap av mina underbara bit-kollegor, Lisa & Melina, och festen bara fortsatte - precis som vi ville ha den.

Vi gick till slut ut på Horgan´s på Bogstadveien där åtminstone jag, ägnade tiden på dansgolvet. Det sjukaste med utgången var att både jag, Lisa & Melina (3 av 4 alltså) kom in på mitt leg :P Haha, vet inte alls hur vi lyckades med det.

Så här ser håret ut nu, fast ljusare egentligen. Börjar bli nöjd! :)

Imorgon jobbar jag för ovanlighetens skull öppning på Match. Tisdag är jag tydligen ledig igen, känns helt onödigt..har ju vilat ut mig nog idag! Vet f.ö inte hur jag ska lyckas somna ikväll.. Men men!

Om två veckor är väskorna packade och Oslo-äventyret över. Hm.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback