One week down, one more to go

Ja, man skulle kunna tycka att jag efter en vecka med cirka 60 arbetstimmar borde ha gjort mig förtjänt av lite ledighet, men inte riktigt ännu ser ni. Har 6 arbetsdagar kvar, må-lör, innan jag äntligen får (ska!) njuta maximalt av en helt ledig dag. It´s gonna be lovely. Jag dör om det regnar då!

Idag jobbade jag för första gången på BIT Bogstadveien, på Majorstuen här i Oslo. Det är den allra nyaste och fräschaste BIT-resturangen som finns, och den har prisats i Norge för sin snygga design! Så här ser det ut där:






HUR FRÄSCHT? :) Var kul att jobba på ett nytt ställe och möta två nya, trevliga ansikten. En norska och en svenska. Den svenska tjejen var en 89:a som egentligen bor och pluggar i Göteborg, men som åker hit och jobbar ibland på helgerna. Ja, så kan man tydligen också göra...om man bor i Göteborg! :) Var såklart helt lost i början, när saker och ting inte låg och fanns på de ställen man vant sig vid, men tack och lov så var det rätt lugnt med kunder. Kul var dock att en av de första kunderna som kom in och skulle köpa mat av mig var en tjej, Anna, som är lika gammal som mig och kommer ifrån Vindeln - haha, världen är så liten ibland!

Jobbade 11-17 på BIT Bogstadveien, för att sedan åka ner på Byporten och mer eller mindre bara hjälpa till att stänga stället där. Efter jobbet åkte jag sedan och hälsade på Madde en sväng, mest bara för att ses och snacka lite skit :)


Utsikt över Teaterparken (tror den heter så?) från Madde & Antes lägenhet, och så Madde själv då :)

Har förresten inte berättat att Linda fått ett nytt jobb, på Rignes. Rignes är för er som inte vet ett öl-märke (som vi gillar) och Linda sitter numera på deras huvudkontor om dagarna. Allt för att hon tror hon ska få gratis-öl om helgerna.. ;) Haha, nä. Vet faktiskt inte om det är så. Vad jag däremot vet är att huvuduppgiften består i att ta emot beställningar och liknande, mycket jobb vid telefon och dator. Hon verkar trivas! :) Framför allt så trivs hon väldigt bra med de nya arbetskamraterna som hon hänger med mest hela tiden - på den lilla fritid hon har. Så nu är vi båda, två arbetsnarkomaner som knappt hinner se varandra. Lite tråkigt det men!

Nu måste jag avrunda och ta mig i säng igen. Sova, jobba, sova, jobba. Vilket liv. Vill bara bli frisk N & U. ENERGI TACK.
Godnatt!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback