En vecka i Oslo.

Jag håller på att försöka vänja av mig onödiga ord som jag hatar att jag säger alldeles för ofta. Det är ord som: asså, typ, ba och shit. När till och med norrmännen lägger märke till/klagar på dessa är det illa. Men idag måste jag bara säga: SHIT ASSÅ. Den här dagen! 240 km i timmen från början till slut. Jag kom till jobbet klockan 07:00 och PANG så var klockan 12:30. Har bara ruscherna på Sibylla att jämföra med och att jobba på BIT idag var som att jobba under den värsta ruschen på Sibylla någonsin - hela dagen. Fokus fokus. En sekund utan fokus och jag var borta. Funderade några gånger på vad tusan jag gett mig in på, men allt eftersom dagen gick kändes det bättre - och nu känns det trots allt ganska bra.

Två positiva var att:

  1. Tiden flög iväg.
  2. Jag lärde mig mycket och snabbt! Fick in knycken direkt imorse med espresso-maskinen och mina caffe lattes blev kjempefina.
Nu är jag dock fullständigt färdig - från topp till tå. Ska hoppa in i duschen nu (på Siverts befallning) så vi kan dra igång en mysig filmkväll i kollektivet sedan. Ska se "Flickan som lekte med elden". Skönt att bara dö i soffan och låta hjärnan slappna av till en bra svensk film man redan sett :)

Blir en lång och hurtig morgonpromenad innan jobbet imorgon då jag har sovmorgon (jobbar 11-19). Älskar att våren kommit hit ordenligt. Senaste dagarna har det bara varit sol och varma vårvindar här i Oslo, rätt underbart faktiskt.




Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback