JOBB

Sitter och fikar lite i soffan medan jag följer Dalen-Pixbo via VK:s live-rapportering. Verkar vara en spännande match i Gammliahallen ikväll! Äter en macka med leverpastej från Euroshopper. Det såg mer ut som kattmat när jag öppnade förpackningen (massor med sån där gelé ni vet), but I guess that´s Oslo-life.

Fick ett positivt besked över telefon idag när de ringde och erbjöd mig en heltidstjänsten på BIT. Jag tackade utan tvekan JA JA JA! Även om det kanske inte är drömjobbet (fast ja, vem vet vad det kan leda till?) så känns det som att jag bör ta vad jag får. Kan inte vara annat än sjukt nöjd över att jag lyckats få ett jobb här i Oslo på mindre än en vecka :) Dessutom är jag helt säker på att det kommer bli superkul och en bra erfarenhetl! De anställda på BIT är till störst del tjejer i min ålder, både svenskor och norskor. Bara att få träffa och lära känna dessa nya ansikten/ingå i ett (säkerligen) grymt arbetsteam kommer bli otroligt kul.

Som jag skrev tidigare så är BIT ett matställe som till störst del serverar sallader och mackor. Skulle för er Umeå-bor kunna likna stället med "Gouter" i Kungspassagen. Något större bara. Det är ett snabbmatställe som serverar bra mat, av hög kvalitet. Gillar verkligen att de satsar mycket på kvaliteten. Alla råvaror (bröd, grönsaker etc.) är dagsfärska och diverse röror som exempelvis aioli görs från grunden. Sånt gillar jag! STOR försäljning av kaffe också som jag förstått det. Mycket mer än så vet jag faktiskt inte om företaget, men antar att jag får berätta mer när jag börjat jobba där. Kommer ha 25 timmar upplärningstimmar nu till att börja med, start imorgon klockan 08:00.

Hände en annan rolig sak idag också! Stötte nämligen på självaste Björn Gustavsson bara här utanför huset där vi bor. Gick och fipplade med MP3:n och blev något paff när han plötsligt kom gåendes emot mig. Haha, ångrar att jag inte stannade honom och bad om en idol-bild i solskenet :P Undrar vad han gjorde här?

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Johanna

Eller hur! Den är riktigt bra! Jättekul att träffa dig med, vem vet, vi kanske springer på varandra någon mer gång :) Får höra av mig om jag mot förmodan har vägarna förbi Oslo ;) Grattis till jobbet förresten! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback