Hyfsad start i jobbsöket!

Linda kom med ett briljant förslag under middagen idag, nämligen att vi från och med nu ska ha en aktivitetskväll en gång i veckan här i kollektivet. Bara för att hitta andra (och billigare) alternativ till att umgås och ha kul, istället för att gå ut och festa. Alla fick komma med förslag på aktivitet och nu har vi en fin lista uppsatt på väggen i hallen, där ungefär 10 av 11 aktiviter är förslag från Linda själv :P Vi ska alltså ha: trubadurkväll, spa-kväll, sällskapsspel-kväll, yoga-kväll osv osv. Bra initiativ av fröken Adolphson.

Så, ikväll har vi haft lite bak-kväll! Gjort ett gäng chokladbollar som står i kylen och ska ätas till en film så småningom. Känner dock att jag börjar bli trött redan nu! Det tar på att vara arbetssökande i Oslo.

Apropå jobbsöket så fick vi nog inte ut så mycket som vi velat av den här dagen - mest pga oväntat strul på biblioteket. Åkte dit - senare än planerat - för att sedan upptäcka att första bästa datortid för att göra våra utskrifter fanns att boka först en timme senare. Hm. Så blev att strosa runt i området och bara fördriva tiden tills vi kunde få tillgång till en dator och skriva ut våra CV:n etc. Blev även en massa strul med utskrifterna då dokumenten inte gick att öppna i word som vi skrivit allting i. HAR JAG SAGT ATT JAG HATAR DATORER IBLAND?

Allt drog helt enkelt ut på tiden. Men vi tog oss i alla fall till sist ner till stan för att söka lite jobb, och det var precis som grabbarna påstått - de flesta cheferna hade tagit tidig helg. Jag hade ändå lite tur och fick presentera mig för ett par-tre butikschefer + lämna i från mig alla de ansökningar jag gjort i ordning för dagen. :) Var bara i en av dessa butiker som de var i behov av personal just nu, men har de mitt CV - har de mitt nummer, och då finns det en liten chans att de hör av sig!

Fick faktiskt ett samtal redan någon timme senare, är kallad till intervju imorgon kl:14! Håll tummarna är ni snälla.

Nu blir det chokladbollar och film :)


Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sophia

Nu är kl 14.20 o jag håller tummarna för fullt! Du får berätta snabbt hur det gick o vad det var för jobb :D Kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback