Sista dagen in der Schweiz.

Ett, tu tre och så var sista dagen här. Ibland går tiden alldeles för fort, men jag känner mig helnöjd med veckan som gått! Helgen har varit rent fantastisk med svensk-återträffen och cupfinalen i lördags, samt det stora fasnacht-firandet igår.

Eftersom jag tydligen inte fick med mig någon sladd till kameran ner, så kan jag tyvärr inte bjussa på några bilder från i lördags då jag enbart fotade med kameran. Lite bilder och annat från vår middag på restaurang Lötschberg finns dock att kolla in på Johannas blogg :)

Direkt efter middagen bar det av till Wankdorfhalle där det skulle spelas cupfinal mellan GC-Wiler. 3281 åskådare på plats - utsålt! Väl framme vid arenan splittrades vårt stora sällskap, eftersom vi ville se matchen och heja från olika läktare ;) Jag, Elin, Therese med barnen Quist tog plats på Wiler-läktaren tillsammans med spelarfruarna där. Ganz lustig Wiler ohne Mattias schauen, måste jag säga... Men det var en grymt rolig match att se! Stod 0-0 efter första perioden, hur ofta händer det?!

GC var dock det vassare laget och vann till sist med 6-3. Grymt kul för Alexander Bodén, Patrik Lundström och Jonas Thomsson i GC att få bli schweiziska cup-mästare! Kanske var det tack vare klacken de hade på läktaren? ;) Särskilt glad var nog jag för Alex skull, känns som en grym prestation att dra korsbandet och sedan hinna komma tillbaka och ta den här titeln på en och samma säsong. Bilder från matchen och utgången senare kommer!



Igår var det sedan dags för fasnacht-firandet i Solothurn. Det hela inleddes med middag hos familjen Rüegsegger (supergott), innan vi alla skulle sminkas och svida om till våra diverse utklädnader. Jag valde indian-kostymen! :)



Vi var fem stycken som följdes ut igår. Jag som indian, Sophia som "kampfjäger", Johanna som kanin samt Adrian & Franzi som prins och prinsessa. Även här får jag nog skriva ett längre och utförligare inlägg vid ett senare tillfälle, blir lättare att beskriva kvällen med bilder!

Men vi hade så kul. Gick från bar till bar, drack och bara tittade på folk. Alla har verkligen satsat gärnet på kostymerna. Helt galet. Vi lekte lite med tanken och tänkte hur sjukt roligt det skulle vara om detta spektakel skulle finnas hemma. Det negativa här är ju att man inte stöter på så många man känner!

Vi hittade oss åtminstone vänner för kvällen - ja, kan i efterhand känna att vi kanske charmade till oss lite väl mycket gratis-sprit. Men kul var det. Jag pratade något i stil med schweizertyska hela natten, harklandet och sch-ljuden har aldrig suttit så klockrent. :P Ja, de förstod mig i alla fall.

Halv fem tror jag klockan var när vi slutligen tackade för oss och stupade hem och isäng.

Idag har vädret varit strååålande. Jag vaknade vid 12-tiden - oväntat välmående och pigg! Så medan miss Molin ville fortsätta dra täcket över huvudet några timmar valde jag att gå ut och se mig om en sväng. Riktigt mysig by de bor i, familjen Rüegsegger.









Hej hej!

Nu ska jag åka till Derendingen och hämta packningen jag har där. Ikväll ska vi nog bara ägna oss åt skräpmat och serier. Sen var Schweiz-trippen slut, undra om/när man kommer åka hit igen..

Linda & Stockholm nästa! :D

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Patricia

Jag tror klacken var DET ;) eller snarare att klacken gjorde DEM! :)

Hoppas du får en underbar resa hem och att du är nöjd och glad över trippen :) Kram på dig!

Postat av: Johanna

Haha, blir skoj att se Fastnachtbilderna sen. Brukar ju vara helt absurt verkligen, jag kommer ihåg förra året.. Vi har besök nästa helg när det är Fastnacht i Bern, ska bli kul att visa upp denna märkliga högtid för några svenska vänner :)



Sjukt förresten att Wiler förlorade i år igen, måste vara en sån psykologisk hangup för dem efter alla cupfinalförluster! Men jätteskoj för GC!

Postat av: A

Sjukt vad vackert det är. Och sjukt vad avundsjuk jag blir. Phju. Men efter sthlm, kommer du hem sen eller reser du vidare?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback