En sån härlig dag.

Vilken fantastiskt fin helg det har varit! De här riktigt soliga och sköna vår-vinterdagarna som börjar komma nu är nog det bästa vi har här uppe i norr näst efter högsommaren. Idag spelade mina tjejer i Umedalen säsongens första träningsmatch mot Mariehems SK ute på Gammliavallen. Jag var riktigt sugen på att åka dit och sitta med på bänken. Jag har ju inte tränat senaste två veckorna och ska heller inte vara med framöver, men hade gullat med tränare Johan så jag skulle få bli inslängd på planen ett tag i alla fall, bara för att för skojs skull få rulla lite boll med brudarna innan jag åker.

Men jag valde till sist att stanna hemma i Storsandsjön med familjen - och det ångrar jag ej! Missade alla dessa dagar ute på isen förra året när jag var i Schweiz och idag var (kanske) lite sista chansen för i år. Så efter frukosten packade jag och pappa väskan och tog skotern till Ristjärn för en riktig far-och-fiske-flicka-förmiddag. SÅ LÄNGE SEDAN JAG KÖRDE SKOTER :)


Skotern!

Pappa, storfiskarn själv.

Det var minsann fridfullt där vi satt.

Dagens fångst, typ lagom stort mellanmål till Gunvald (vår katt).

Eftermiddagen och kvällen sedan har jag till störst del ägnat framför datorn skrivandes på CV:t. Blir som aldrig riktigt nöjd! Men nu börjar det äntligen likna nåt, tänkte åtminstone ge mig för idag. Imorgon blir det uppstigning tidigt! Ska fixa lite mer pappersarbete innan det blir att packa om alla väskor (ja måste det) och bege mig mot Umeå igen. En sista kväll med tjejerna innan avfärd! :)

Börjar längta nu!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sophia

Vilket väder!! Även om vi har det underbart här nere kan jag sakna just dessa utflykter, sitta ute i snön och åka skridskor, grilla... Och njuta av solen och värmen! Men som sagt, gillar sommaren också ;) Ta inte med allt för mkt nu, som sagt du ska hem en dag oxå... Men åk försiktigt så hörs vi när ni landat i Norwegen!



Kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback