Bästa helgen so far Oslo!

Söndagkväll och slutspurten på den bästa helg jag upplevt so far i Oslo. Midsommarfirande i fredags. Middag, bowling och utgång igår. Alltsammans i sällskap med mycket trevliga, mer eller mindre bekanta människor! Ett gäng jobbtimmar däremellan har det såklart också blivit, men - hur bra helg som helst!

Mer om den och bilder från båda dagarna kommer när jag har mer tid och ork. Är så trött nu att jag inte riktigt vet vart jag ska ta vägen. Somnar nog snart, väldigt snart. Men Linda och Marcus håller på att baka en god grattis-i-efterskott-tårta till Anton ute i köket (tårtkalas senare ikväll) så jag vet inte om jag ska försöka hålla mig vaken tills det sagts "varsågod & hugg in" eller bara hoppas på att det finns rester kvar imorgon! :P

I veckan kommer jag att jobba som en normal människa, känns otroligt skönt! Blir inget Match (förutom på lördag), så inga dubbelpass eller monsterdagar. Skrev ju i förra inlägget att det kommer ske lite förändringar på arbetsfronten inom kort. Ska nämligen ta ett steg uppåt här i dagarna och bli skiftledare på BIT. Innebär att jag precis som det låter kommer vara den som styr och ställer & ansvarar för det mesta på mina skift (som en högra hand till vår nya & bästa butikschef Lisa). Ska bli sjukt kul!

Är egentligen inte särskilt nervös, mest bara laddad på uppdraget. Det kommer utan tvekan bli en stor utmaning och det kommer krävas en hel del utav mig för att allt ska fungera så bra som möjligt! Vi är trots allt Olsos största BIT-butik, har vissa dagar uppemot 1000 (!) kunder - det blir som ni kanske förstår inte minst en stor omsättning pengar! Och pengar är inte att leka med, pengar är betydelsefullt. Allt som oftast är det full rulle och vi är också för det mesta ett stort gäng på jobb samtidigt, så det blir nog en del att hålla koll på. Imorgon jobbar jag som vanligt 8-17, sedan blir det ett par timmar teoretisk upplärning på huvudkontoret. Känns spännande :)

Mer om det en annan dag också, nu är det visst tårtadags!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Johanna

Hej! Grattis till nya uppdraget, vad skoj!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback