snabb update

Borde borde borde sova nu nu nu. Men sitter och är lite upprörd över att jag lagt både pengar och tid precis på att fixa mitt hår till det sämre inför midsommarafton imorgon. Svordomar!

Midsommarafton i Oslo alltså! Blir något nytt... Verkar bli halvhyfsat väder i alla fall. Dagen kommer inledas med jobb 06:30 till 14:30 (därav pressen o stressen att somna snart). Sedan förbi vinmonopolet, matbutiken och snabbt hem och göra sig fin och fixa inför kvällen! Vad som hittills har planerats är middag/knytkalas här hos mig. På plats ett gäng sköna bit-medarbetare. Linda kommer fira midsommar på annat håll.

Efter middagen och halvt inne på förfesten tror jag att vi kommer möta upp med ett gäng från BIT på Oslo-city. Bara bit-folk alltså :P Men det gillr jag såklart! Om vädret tillåter ses vi i någon park, annars inomhus. Får se hur mycket midsommarlikt det hela blir! Skulle gärna göra mig en midsommarkrans åtminstone, men vet inte om det kommer finnas tid till det.

Några korta punkter:
  • Saker har börjat försvinna ur lägenheten. Exempelvis min fönsterlampa som jag köpte på IKEA när vi flyttat hit. Ganska fin faktiskt! Jag misstänker vem?! Den är bara spårlöst.
  • Uppvärmd blodpudding i micron kanske inte låter som det mest delikata att äta till lunch? Jag kan säga att det är det! Finns knep att lyfta blodpudding-upplevelsen till en helt ny nivå. Fråga mig bara om du vill veta hur!
  • Ni kanske undrar vart ögongodiset tagit vägen som jag skrev om här på bloggen ett tag? Kan säga att det undrar jag med. Han är lika spårlöst försvunnen som min fönsterlampa!
  • Sist men inte minst - förändringar på arbetsfronten inom kort! Mer om det senare.
I övrigt så hänger jag inte med någonstans. Blir lika chockad varje gång jag inser att juni månad närmar sig sitt slut. Är sommarn här nu alltså! Redan? När hände det? Känner att jag upplever någon slags känslomässig bergochdalbana också. Det är så mycket som händer (så mycket som inte händer också) och så mycket att fundera över. Beslut hit och dit. Nytt hit och dit. Och sedan väldigt lite ledighet. Väldigt lite umgänge med NÄRA vänner och kärlek från familj. Det tar på att leva Oslo-liv även om det är skoj!

Nä nu måå jag natta mig själv. Glad midsommar allihop. Håller en tumme för solsken på er alla!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sophia

Håller med dig i mkt du skrev, om att sommaren ska vara här tex... Känslorna att inte vara hemma, vara på annan ort på midsommar, lite ledigthet... Men också ett äventyr vi gör som inte många får prova på! Midsommar o hemma finns alltid kvar :) Hoppas du får en underbar midsommar, vi firar imorgon i er gamla lgh faktiskt... Saknar att ha dig här nere. Ha en underbar midsommar a la Oslo stil :) Kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback