Ingen helg att lägga på minnet!

Min härliga långhelg börjar lida mot sitt slut, har varit underbart skönt att fått vara ledig i tre hela dagar. Men förutom mammas födelsedag och hela det firandet är helgen inte mycket att hurra över. Snackar såklart om cupen.

Vi, som kanske hade en plan på att ta oss till final åkte ut redan i kvartsfinalen imorse mot Västerbottens länslag, flickor födda -96. Okej, de kanske är de bästa i sin ålder här i länet - men de är fortfarande födda -96. För mig personligen känns det i alla fall inte okej när jag tänker på att jag lät mig själv besegras i vissa närkamper av en 14-åring. Eller 15-åring. STOR BESVIKELSE.

Istället gick Flurkmark och vann hela cupen! Minst sagt förvånande, men de är många gamla och rutinerade spelare, och gjorde framför allt det vi inte gjorde väldigt bra - nämligen sköt. Högt, hårt och i mål. Långskott är ett hyfsat bra sätt att göra mål på i damfotboll inne på Nolia. Visst, vi hade ett stort bollinnehav mot i princip samtliga lag vi mötte och gör det bitvis väldigt bra när vi rullar och får upp tempot.. Men vad spelar det för roll när vi inte kan göra mål? Vi är så många som kan skjuta så bra, men när det väl gäller så vill det sig inte. Haha, en tjej i laget förklarade problemet rätt bra igår efter en match: "asså, ja. man hinner typ tänka att nu kan jag göra mål, åsså blir det bara asdåligt." Jag gissar på mycket fys och avslut på träningarna framöver. 

Så efter förlusten åkte jag hem och var arg ett tag. Därefter har jag haft en sån där skön och slapp söndagseftermiddag med soffhäng, pizza och lite annat gott. Perfekt uppladdning för Sunday League sedan ;) Haha, behöver jag säga att det blev ännu en förlust?

Nä, måndag imorgon - ny vecka och nya möjligheter som man brukar säga.

Såg att jag blivit utmanad här också, av Malin.

Utmaningen ligger i att blogga en gång varje dag i 25 dagar, och då använda sig av följande rubriker:

Dag 1: Det här är jag
Dag 2: Min kärlek
Dag 3: Mina föräldrar
Dag:4: Jag tränar
Dag 5: Jag dricker
Dag 6: Min dag idag
Dag 7: Min bästa vän
Dag 8: Min garderob
Dag 9: Jag tror på
Dag 10: Det här hade jag på mig idag
Dag 11: Mina syskon
Dag 12: Jag är stolt över
Dag 13: Den här veckan
Dag 14: Min arbetsplats
Dag 15: En dröm
Dag 16: Min favoriträtt
Dag 17: Jag saknar
Dag 18: Jag ångrar
Dag 19: Denna månad
Dag 20: Jag är rädd för
Dag 21: Min älsklingsplats
Dag 22: Det här upprör mig
Dag 23: Min lägenhet
Dag 24: Det här mår jag bra av
Dag 25: Framtid

Jag tycker ofta att rubriken är det drygaste, så antar att jag hakar på utmaningen och dag 1 blir imorgon :)

Nu blir det snart sängen. Känns som kroppen börjat somna in redan och hjärnan bara längtar efter att få göra detsamma. Kommer sova gott i natt!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback