What a lovely day.

Har varit på ett strålande humör hela denna vardagliga måndag - vet knappt varför! Jag borde snarare haft en rätt dryg dag eftersom jag jobbat hela helgen, och varje gång jag tänkt "idag måste det vara torsdag" så har jag fått inse att: "nä, det är ju bara måndag". Inte ens det har kunnat rubba mitt humör! :)

Så vad har jag gjort hela dagen? Ja, började med att sova ut till 10, välbehövligt. Drog sedan med T-banan på vift en sväng till utkanten av Oslo. Eller på vift och vift, rättare sagt på en jobbintervju. Tror dock jag väljer att knipa lite om den så länge. Kan säga att det gick bra. Det är kul med intervjuer tycker jag! Men jag hamnar i ett litet dilemma (liknande Lindas) och behöver tänka till. Det handlar om jobb som skulle se bra ut på CV:et och ge ganska bra med klirr i kassan, men samtidigt skulle det kräva mycket mer utav mig, tex att jag nog skulle behöva stanna här längre än vad jag egentligen planerat. Finns för och nackdelar med allt här i världen...

Dessutom måste jag säga att jag gillar min arbetsplats mer och mer för var dag! Kanske vore det optimalt om jag kunde gå ner till en halvtid på BIT, samtidigt som jag fann ett annat arbete att kombinera det med? Måste fundera som sagt! Har haft en riktigt bra dag på jobbet idag. Var lite halvskraj för vissa av tjejerna i början, men det är ju inte mer än rätt att de är hårda mot en nybörjare som mig i början, och jag börjar nu tro att de allra flesta jag jobbar med är riktigt goa tjejer som jag gärna vill lära känna bättre :)

Hände något annat kul idag. Jag blev uppringd av ett fotbollslag i Umeå som ville ha mig i sommar *skrattar högt*. Ingen stjärnklubb kanske, men ändå bland det sjukaste som hänt på länge. Så eftertraktad brukar jag inte vara, haha :P Jag hälsade hur som helst att jag hade det fint i Oslo, och om/när jag kommer tillbaka till Umeå så finns det såklart bara ett lag jag vill spela med - nämligen Umedalen/Sandåkern. Har förstått att de gjort några grymma träningsmatcher där hemma nu!! Glädjer mig:D

Ville gärna klämma in också att vädret varit fantastiskt idag. Hade ett par lediga timmar mitt på dagen då jag passade på att shoppa ett par nya solglasögon och bara glassa runt på stan ett tag. Blev väldigt sugen på denna fina, billiga jumpsuit från BIKBOK - fast i en annan färg. Får se om jag kanske måste springa förbi och slå till innan jobbet imorgon.


Nu blev detta inlägg väldigt långt. Dags att sova också! Godnatt.



Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback