Home sweet home

Hemma i SSS :) Var bara dryga tre veckor sedan jag var här sist, vilket brukar vara ett ganska normalt mellanrum mellan mina besök här - men den här gången känns det minsann som tre extra långa veckor. Allt blir lite annorlunda och mer speciellt, bara för att man bor längre bort. Kul att vara hemma :) Jag och mamma har precis fikat lite nattfika, mamma ska snart åka och hämta pappa som varit och sett världens längsta hockeymatch i Skellefteå. Vinst blev det i alla fall till sist för AIK, så det lär vara en trött men lyrisk pappa som kommer hem snart.

Min kväll har sett ut som sådan:
Oslo - Powernap - Arlanda - Powernap - Umeå.

Passade på att ta igen lite förlorad sömn på de båda flygningarna. Vaknade dock till liv när jag fick uppleva mitt livs hittills värsta landning. Tydligen stormigt i Stockholm (och i södra Sverige idag). Strömavbrott i stora delar av stan, tåg inställda, flyg försenade osv. Hade jag ingen aning just där och då, men detta blåsiga väder orsakade i alla fall en hel del turbulens för oss när vi skulle gå in för landning på Arlanda.

Jag försökte att bara blunda och tänka på annat, men det var inte lätt när kvinnan till vänster om mig, närmast fönstret (cirka 30 år och engelsktalande) var fullständigt LIVRÄDD. Hon STORGRÄT och kramphöll sig fast i armstödet med båda händerna samtidigt som hon tittade ut och (inte riktigt skrek men) varvade "Jesus" och "Oh my God" för sig själv. Inte förrän vi riktigt landat vågade jag klappa henne lite lätt på benet och få fram ett "It´s okey.." Usch alltså. Jag förstår verkligen att folk är flygrädda.

Unnade mig en fet chokladkaka på flyget mellan Sthlm-Umeå ifall det skulle blivit det sista jag åt här i livet...



Var för övrigt ett par dagar sedan jag skrev - och det har hänt en del sedan sist som känns värt att berätta!

Jag tackade nej till jobbet jag berättat att jag varit på intervju för. Eller, ballade snarare ur när jag blev ombedd att komma på provjobb. Kändes helt enkelt inte rätt. Jag har kommit på vad som känns helt rätt just nu, och det där jobbet hade inte passat in i min plan.

Istället var jag på ännu en intervju i onsdags, för en halvtidstjänst som butiksmedarbetare på MATCH Grorud.  Har länge varit sugen på butiksjobb, mycket för att det är något helt nytt som jag hittills inte prövat på - så blev såklart pepp när den här chansen dök upp. Intervjun gick bra - och samma kväll ringde de upp och meddelade att jobbet var mitt om jag ville ha det! :) Har pratat lite med butikschefen på BIT idag och förhoppningsvis kommer det gå lösa så att jag kan kombinera de två jobben. I så fall kommer jag jobba mån, tis och lördag på MATCH, samt resterande dagar på BIT. Känns super! Det blir mycket jobb, men det är väl också därför jag från första början åkte till Oslo - för att arbeta.

Nu blir det sängen! Har klipptid 09:15 imorgon. No idea what to do faktiskt? Spara, klippa? Färga? Blir nog bra hur som.

Nu ska jag lägga mig i min gamla säng här. Hoppas katten ligger där och väntar på mig :)

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Madde

Hej kära vän! Hoppas hemorten visar upp sina bästa sidor nu när du är hemma :) Vi kanske kan hinna ses måndag eller tisdag kväll om du hunnit komma tillbaka. Jag åker ju hem på onsdag. Ta hand om dig! KRAM :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback