HELG

Äntligen helg. Äntligen en helledig helg! Har eftersom jag egentligen ser mig själv som "arbetslös", tagit på mig så många pass som möjligt sedan jag började på byllan. Senaste månaden har det väl blivit nästan 25 dagar, vilket har inneburit jobb nästan varje helg också. Men i helgen är jag alltså ledig, och OJ så skönt det ska bli! :)

Anna och Ida har precis lämnat lägenheten, efter en trevlig idolkväll med mycket snack. Jag bjöd på en blåbärscheesecake där jag glömt tillsätta alla 4 ägg från receptet, men tror det blev bra ändå. För att kort förklara vilka tjejerna är så har båda jobbat/jobbar på Sibylla. Anna pluggar nu Public Manager Programmet (vilket lät rätt intressant när jag ikväll fick höra mer om det!) och Ida jobbar förutom på Sibylla även som makeup artist på The Studio :) För er som inte vet så är det ett nyöppnat ställe på högsta våningen i Nannahuset. Man kan gå dit och bli både sminkad och fotad gratis. Vill man sedan köpa bilderna så är det för dem man får betala. Jag är lite sugen :)

Snart kommer Mattias hit. Vi ska sova ut och ha en riktigt bra dag tillsammans imorgon var det tänkt. Eller sova ut...han har tvättid kl.10 och jag tänkte ta mig till USM ungefär samtidigt! Men på det blir det väl kanske lunch och sen taggar vi basket kl. 15 då vi tänkte heja fram Amy och hennes Comets till en härlig seger! Ska bli sjukt kul att se en basketmatch live, blir den första i mitt liv faktiskt. Tur Mattias är rätt haj på reglerna så han kan förklara allt för mig.

Nu ska jag försöka hoppa in i duschen en sväng och tvätta bort all skit jag dragit på mig under min nästan nio timmar långa arbetsdag. Skål och trevlig helg allihopa!

Förresten. Shit vad idolgänget är starka i år. Jag säger bara...Olle.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback