Yoga

Aa så skönt. 60 minuter yoga, vilket perfekt sätt att avsluta en rätt så lång och hektisk arbetsdag. Man blir så fullständigt närvarande och bara släpper allt annat. Samtidigt som man får svettas och anstränga varje muskel, får man sträcka ut hela kroppen ordentligt och verkligen slappna av. Har inte "yogat" (kan man säga så?) särskilt länge, kanske 1-2 gånger i veckan i snart två månader, men jag känner faktiskt redan skillnad. Det ger verkligen något! Känner att jag fått bättre hållning, blivit smidigare. På något vis känns det som jag blivit längre. Börjar i alla fall gilla ordentligt.



En annan träningsform som jag ännu inte prövat, men vill - är Zumba. Finns bara på IKSU här i Umeå som jag förstått det. Fick dock höra idag av en arbetskamrat att hon hade en Zumba-dvd hemma. Så du alltså kan dansa loss hemma i vardagsrummet genom att helt enkelt följa instruktören på TV:n. Hon sa att det var sjukt kul och man behöver inte ha jättemycket plats att röra sig på heller. Verkar ju grymt. Annat än min superduperdryga Ben&Rumpa-dvd. Vill ha! :)

Imorgon bitti var det tänkt att jag skulle träffa sköna Johanna från Boden en sväng innan jobbet. Tror dock att vi just i detta nu håller på att komma fram till att det blir stressigt att hinna mellan jobben våra. Får styra upp en helkväll tillsammans snart istället!

Däremot kanske jag ska möta upp M för en liten träff innan jobbet imorgon. Smart? Probably not. Blandade känslor? O, ja. Har bara kommit fram till att allt nog skulle kännas ännu lite värre om jag lät honom åka iväg till VM på torsdag utan personligen fått önska honom lycka till...



Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback