Ännu mer terapi-snack.

Än en gång - tack alla fina vänner som verkligen visat er och finns där för mig just nu. Har mer eller mindre hela veckan fullbokad med diverse dejter. Det gör att hela jag mår lite bättre. Guld värt. Tanken på lugn och ro i ensamhet skrämmer mig mer än det mesta just nu. Kan inte få nog av folk.

Känns ändå positivt att jag känner att jag kan se fram emot saker. Att jag kan känna att saker känns kul. Även om allt känns tungt och mörkt så finns det ljusglimtar som jag faktiskt tar till mig och njuter utav. Jag ser fram emot att träffa mina vänner. Jag är laddad inför första fotbollsträningen på onsdag. På torsdag ska jag göra något alldeles utöver det vanliga och bara för mig själv. Jag känner att jag har ett liv ändå. Ett liv värt att leva. Jag är trots allt både ung och relativt frisk - saker och ting kunde varit värre.

För att tvärt byta ämne. Fitta (rent ut sagt) vad kallt det har varit idag! Hade skinnvantarna på men förfrös mig ändå på min 3 minuter långa promenad till jobbet. Hur ska det gå när vi sjunker 10-15 grader till på termometern? Jag fick i alla fall en ny, egen parkeringsplats med motorvärmare idag. Det jublar både jag och gammbilen för!

Imorgon förmiddag ska jag möta upp en släkting, Malin, för en fika. På Ålidhem tydligen. Tanken var att jag skulle ta mig dit till fots. Blir kul att träffa henne, hon är den enda jämngamla tjejen i min släkt, ändå ses vi alldeles för sällan. Under eftermiddagen sedan blir det lite shopping i form av mat och nya julgardiner. Har fått upp det lilla julpynt jag tog med mig från SSS igår. Må vara i tidigaste laget, men mysigt blev det. Lite USM på det och en helkväll med min "vanliga" Malin - sedan har vi minsann överlevt en dag till. Lär hinna uppdatera mer imorgon, har blivit bra på det på senaste.. Vet inte, känns bara bra att skriva av mig lite...


Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sophia

En dag i taget som sagt... Det är bra att få skriva av sig o ventilera sina tankar o känslor. Jag vet att det är tungt nu men jag vet också från egna erfarenheter att livet går verkligen vidare o som du säger: du har ett liv, som bara är ditt o du kan göra precis vad du vill med det! Det är en styrka att kunna säga o jag vet att du kommer ur detta starkare, en lärodom rikare även fast det är svårt att se på det så nu... Men du är ung o fräsch, inte som vi andra ;) Kram på dig vännen, tänker på dig

Postat av: Lisa

åh, joffa! jag tänker på dig! jag vet att det är ett helvete. Men du är så klok o stark, du klarar allt! du kommer kunna känna dig lycklig igen, tids nog. kämpa på och gör saker du tycker är kul!!

KRAMAR / lisa


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback