Hej vinter!

Kanske överlever man denna mörka månad ändå! Dagarna bara går och går & snaaaart plockar jag fram julpyntet. Mellan alla ups and downs som varit på senaste så känner jag mig väldigt harmonisk. Fysiskt mår jag bättre än på länge! Magen är glad = jag är glad. Och musklerna värker mest hela tiden :P Helt otroligt vad lycklig man kan bli av att träna. Det är verkligen något som händer i kroppen. Man blir så glad, känner sig stark och levande på något vis. Svårt att beskriva, men ni som sällan rör på er borde prova!

 

Plötsligt blev det vinter också. Jag tog andra sovmorgonen på raken imorse och mös lite extra länge under täcket efter att jag tittat ut på stormen. Tyckte så synd om alla som kom farandes här förbi med cykeln, och som argsint – en efter en – hoppade av och började styra. Fy fan. Kan säga att jag uppskattade mina korta avstånd till allt lite extra mycket idag! Snö ute i Storsandsjön är en självklarhet på vintern.  För där kan man göra saker i snön. Åka skidor eller köra skoter. Vad har man snön till här inne i stan? Känner mig sugen på att börja julhandla lite snart också. Men jag vet inte vad en endaste människa önskar sig?

 

Nu ska jag lägga mig och sova en lång natts sömn igen. Önskar bara att det kunde vara fredag när jag vaknade upp istället för torsdag. Jag längtar så mycket mer till fredag :)

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: linn

ska du ut något i helgen? :) kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback