Senaste!

Nu var det länge sedan jag bjöd på en update. Var tvungen att gå in och läsa själv för att se vart jag riktigt slutade. Kan som fortsättning på senaste inlägget bara kort säga att askmolnet höll sig ur vägen för mig och jag kunde säkert flyga hem som planerat förra veckan. Gick istället sämre att ta sig hem, men det är en annan historia. Veckan hemma i Umeå/Vindeln/SSS först :)

Tajmade ju in min hemkomst bra till lilla Alices 1-årsdag förra tisdagen. Linda, som under vår snart 5 år långa vänskap fortfarande inte hade varit i SSS följde med mig ut för att gratta och hälsa på. Kalas med middag och fika blev det först i Vindeln, i den villa som Krille och Emelie precis köpt och flyttat in i. Som en bonus fick jag även träffa mormor, moster Gunilla och kusin Jenny där, som också kom för att fira lilla Alice. Så stor och duktig hon blivit!

 



Linda stannade sedan över till onsdagen, då det blev uppstigning rätt tidigt eftersom jag hade tid hos frissan i Vindeln kl. 08:30. Så, så mycket av SSS hann hon tyvärr inte se, men nu hittar hon i alla fall dit :) Frissan sedan alltså, gissa vem som äntligen fått sin vilja igenom och blivit lite blond? ;) Efter några timmar i frisörstolen åt vi sedan lunch med mina föräldrar på hotellet, innan det var dags för Linda att åka in till stan igen.

Jag hade därefter ett par lediga dagar ute i SSS. Gick massor med långa promenader, åt allt jag längtat efter (t.ex. blodpudding, leverpastej och pappas älgkött), spelade yatzy med mamma och pysslade på med lite av varje. Fredagkväll tog jag – som så många gånger förr - min nytvättade, glänsande älskling; Perkan, och brände iväg till stan.

 

Där plockade jag först upp min fina vän Malin på Ersboda och åkte sedan till Gammliahallen för att heja på Mattias som då redan var halvvägs inne i sin VM-turnering. De hade tidigare vunnit mot exempelvis Japan med 33-00 – inte så spännande kanske… Men nu var det dags för Finland, ett betydligt bättre motstånd. Och för att spara några rader kan jag nu gå händelserna i förväg och hoppa direkt till söndagens final - den spelades nämligen också mellan Sverige och Finland. Sverige vann båda matcherna och Mattias fick sitt guld. Han gjorde genomgående en kanonturnering som lagkapten i det svenska laget, jag kunde inte vara mer stolt :)


I och med det så var min vecka i Sverige i princip över. Sista dagen tillbringades i sällskap med Linda, vilket alltid är lika skrattfyllt och kul. Kul var det dock inte att pallra sig till flyget innan 05:00 på måndagsmorgonen. Jag hade inte sett fram emot att själv åka rutten Umeå-Wasa-Riga-Zürich, och det blev inte bättre heller av att mitt flyg i Riga blev försenat några timmar. Fyfan för Lettland. Trodde hela tiden att jag var i Tjeckien men :P Var mycket som inte gick min väg den dagen, men till slut landade jag i alla fall i Zürich där en trött Mattias väntade på mig. Middag och sedan konsert med Alicia Keys (förtjänar egentligen ett eget inlägg) innan vi satte oss på tåget hem till Derendingen. Kan kort säga att det blev ett mycket bra slut på en värdelös dag!

 

Har inte heller berättat att jag arbetat klart på Litec. De berättade fredagen innan jag skulle åka till Sverige att de tyvärr inte skulle ha jobb åt mig när jag kom tillbaka efter ”ferien”. Så nu är jag åter hemmafru, vilket känns bra på alla sätt förutom att jag inte tjänar några pengar.

 

Gick idag för att köpa tågbiljetter åt oss till Paris – lite väl sent ute märkte jag då. ALLA tåg till Paris imorgon var fullbokade, trots att det går cirka ett tåg i timmen. Fanns endast några få 1:a klass biljetter kvar och de kostade mellan 4000-7000 kr - ENKEL VÄG. Hopplöst. Framför allt inte värt det. Så, såg länge ut som att vi skulle bli tvungna att ställa in vår weekend till Paris… Men så hittade vi istället ett hyfsat billigt flyg, vilket såklart bara nästan är ännu bättre. Blir inte som planerat, men det blir av! :D Massor av planering nu, hur vi ska styra upp helgen på bästa sätt. Tror jag får skriva ett litet inlägg om det imorgon bitti, mellan packningen och allt annat, känner att det börjar bli lite vääl långt det här nu :P

 

Vi säger så, mer om Paris och kanske lite bilder från Alicia Keys imorgon. Nu blir det en kiwi och lite TV. Nattinatt!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: emma

Hörde att mamma hade träffat dej! Vaaa ooooohhh ha du blivigt blond!! ?? de vill ja se bilder på!HOppas allt e bra med dej! när flyttar du hem i sommar? Ses fram emot att ses. Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback