Men efter solsken kommer regn...

Ja så här lagom till en ledig helg så slog väderleken om och hela Schweiz täcks nu istället av regnmoln, som visst också planerar att stanna kvar här en bra bit in på nästa vecka. Så för att tajma något dåligt med något dåligt så passade jag även på att bli förkyld igår. Mattias har ju snorat på mig i snart två veckor, så det är väl inte konstigt att mitt immunförsvar till slut gav vika. Gör ju faktiskt inte så mycket att ligga inne en hel dag när det regnar :)

Hur som helst så blev helgen p.g.a detta inte riktigt som planerat! Mattias befinner sig just nu i München med laget, för att festa och se fotboll. Jag skulle ikväll ha åkt in till Bern för att umgås med de andra "spelarfruarna". Imorgon skulle jag egentligen ha spelat match, vilken jag verkligen sett fram emot. Nu blir det istället bara lugnt - prio 1 är att bli kry snarast möjligt. Jordgubbar och glass blir medicinen ikväll! :)

Har ju inte berättat något ännu om min 21:a födelsedag som ägde rum i måndags :) Hade i vanlig ordning ställt väckaren runt 9-tiden, för att hinna stiga upp och göra mina sysslor innan jobbet. Hade dock hoppats (ja, faktiskt) på att min käre pojkvän skulle komma med frukost på sängen den dagen...

Men när min väckare ringde så såg han inte ens ut att vara i närheten av att vakna till liv. Han såg framförallt inte ut att ha planerat någon frukost. Så jag blev till och med lite orolig ett tag "kan han ha glömt bort min födelsedag?". Gick då istället och loggade in på facebook, för att se om någon annan kommit ihåg den. Hade då fått följande meddelande från Mattias:




Grattis på födelsedagen!
Antar att du hinner kolla det här mailet innan jag är vaken. Så jag kan berätta vad din födelsedagspresent är.

21-23 maj ska du och jag åka till Paris. Hotell och resa står jag för. Vi kommer att bo ungefär 3 km från Eiffeltornet :)
Puss Puss

Ps. kom och väck mig snart!




Och i samma sekund blev han förlåten! :D Kunde knappast fått en bättre present! Paris är en av de städer jag verkligen vill hinna besöka innan vi åker hem härifrån, och nu blir det alltså av :) Ibland skämmer han verkligen bort mig min kärlek. Bästaste M.

Missade av bara farten att det var Valborgsmässoafton igår. Trodde det var idag. Men hoppas alla haft en bra sådan och sedan får jag önska alla en fortsatt bra helg! Nu ska jag fortsätta mitt maraton av serien 90210, mycket bra :)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback