Måndagen den 8:e mars :)

Har varit lite slö med att blogga senaste dagarna. Men vad ska jag säga.. Den här bloggen kretsar ju mest kring min vardag och vad jag gör, så när det enda dagarna bjuder på är jobb och träning så blir det lätt lite tråkigt. Allt jag gör däremellan är att äta, sova och hålla efter hushållet. OCH se något avsnitt av "The Vampire Diaries" emellanåt. Sjukt bra och spännande serie! :) Där har ni i princip hela min vecka som gått!

Men avslutet på veckan, dvs helgen har däremot varit toppen! Lång och ledig har den känts, men samtidigt fylld med en massa roligt :)

Fredagen efter träningen blev det både öl och lite tequila. Första gången i mitt liv faktiskt som jag drack tequila.. Eller så är det första gången som jag minns det :P Nä, jag tror ärligt att det var första. Jag gillade det! Glad att man avslutar med citronen och inte med saltet.

Lördag hade Mattias jobb med laget. Jag skulle vara duktig här hemma, vilket resulterade i att jag råkade ha sönder vår kyl/frys. Vår hyresvärd/fastighetsskötare har precis varit här och tagit måtten för att införskaffa ett nytt åt oss... Shit vad handikappad man blir utan kylskåp. Hur jag lyckades ha sönder det låter jag vara osagt. Hoppas bara vi får ett nytt inom kort!

Lördag kväll umgicks vi med Linda och Daniel i Schliern. De har bott här i Schweiz i tre år, men ska nu liksom vi, flytta hem till Sverige igen. Dock inte till Umeå, utan till Göteborg. Jag måste säga att jag är lite avis, men man kan ju alltid hoppas att man får komma och hälsa på?! :) De bjöd på middag, skaldjurspaj med både räkor och kräftstjärtar. SOM jag har letat efter kräftstjärtar på våra affärer här nere och aldrig hittat.. Och så har de funnits här hela tiden! Gudomligt gott var det :)

Sedan tänkte vi se bio. "Alice i underlandet" i 3D. Haha, jag ringer Lisa på vägen dit... "Vi är på väg och ska se bio nu, ska se Alice i underlivet. HAHAHA. Ja, himlar så fel det kan bli. Men jag menar, hur ofta säger man underlandet annars? Vi kom hur som helst för sent dit, tydligen kan man inte göra som i sverige här och åka till bion 10 min innan den börjar. Monsterkö med folk var det som också ville se bio, så vi valde att vända hem. Blev i stället "Sommaren med Göran" på film som jag tyckte var riktigt rolig :) Supertrevlig kväll i alla fall, hoppas det hinner bli några fler sådana innan vi alla tar vårt pick och pack och flyttar hem.

Söndag var dagen med stort D. Dagen då Mattias äntligen skulle få pröva sina nya slalomskidor. I Adelboden. Han var grym! "Som med allt annat" sa han själv - inte alls förvånad. Jag halvgrät första åket ner. Vet inte om det var för att det var väldigt hårt och brant i backen, eller för att det blåste så mycket i ansiktet på mig. Jag tyckte det var mest bara läskigt! Tack och lov släppte det efter ett tag och till slut var det riktigt kul. Särskilt kul var det när solen orkade sig fram för att värma lite :) Vi åkte större delen av dagen tillsammans med Alex och Patte som valt att tillbringa hela helgen i Adelboden. Bilder från dagen kommer - senare. Nu ska jag äta frukost och ladda in lite nya låtar på min mp3, jobbet blir så mycket roligare då.

OCH JUST DET: Idag fyller Rebekka år. En utav mina allra bästa vänner! Saknar dig grymt mycket. GRATTIS PÅ 21-ÅRSDAGEN! :D


Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Johanna

Haha, den felsägningen är jag rädd att göra varje gång jag ska säga Alice i underlandet.. :) Vi såg den igår på bio, den var faktiskt lite sämre än jag hade hoppats. Häftig och väldigt Tim Burton:ig, men själva handlingen var ju inte särskilt spännande tyvärr.



Typiskt att vi inte visste om varann i Adelboden! Hade varit kul att åka lite ihop. Men det får bli nästa gång. Hörs i veckan. kram kram

Postat av: Linda

Haha, jag garvar fortfarande åt din kommentar :)

Tack själva, det var mycket trevligt. Det får vi göra om snart igen!

Vi ska ge Alice en ny chans imorgon, kanske inte lika mycket folk då, men vi ska vara i tid den här gången :)

Ses snart!

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback