Funderingar... :)

Så var tisdagen gjord. Bara tre dagar kvar sedan har vi helg igen :) Om tre dagar är det dessutom bara 2 VECKOR kvar tills mamma kommer hit :D Jag hoppas verkligen på kanonväder den helgen!

När man sitter och jobbar som jag gör på dagarna (monterar ihop små saker - typ pysslar) så hinner man tänka en hel del. Igår satt jag och planerade veckans mat. Idag har jag funderat mycket på framtiden. Alltså, från sommaren och framåt ungefär. Är ju som sagt lite inne på att bli Friskvårdskonsulent, eller någon liknande yrkesbenämning under ämnet friskvård. Alternativet i Umeå var då att plugga idrottsvetenskapliga linjen. Nu har jag mer eller mindre blivit avrådd att läsa den linjen, av en som själv har läst den. Orsaken är att det är en väldigt bred och luddig linje, man blir inte riktigt något bestämt efter utbildningen och för de allra flesta är det väldigt svårt att få jobb. Så vad ska jag göra? Läsa den 1-åriga Hälsocoachutbildningen i Vindeln kanske?! Ja men varför inte? :) Jag har mycket att fundera på nu!

Bestämde mig även idag för att lägga matten åt sidan ett tag. Eller ja, på obestämd tid. Plötsligt kände jag mig mycket lättare. :) Skulle jag känna att Matte-C var något livsnödvändigt skulle jag nog kämpat ett tag till, men just nu vet jag inte om jag någonsin kommer behöva den så...det blir nog bäst såhär! Så ikväll har jag skippat matteboken och istället tillbringat kvällen i ett skumbad bland tända ljus. Nu mår jag bra ;)

Vad gäller helgen. Orkar inte ladda upp några bilder just nu. Så ni som är nyfikna på 50-cent konserten kan gå in på Mattias blogg där han både skrivit om den och lagt upp några bilder :) Vad gäller fotbollsturneringen så spelade vi en match oavgjord (0-0) och förlorade en (0-1 - de fick in ett turmål i sista minuten). Jag var utan vinst ändå riktigt nöjd efteråt, tyckte att både jag och hela laget spelade väldigt bra trots det konstiga underlaget och ett himla "blåsväder". Ser fram emot "die Rückrunde" - dvs andra delen av serien som drar igång i början på april :)

Hjälp mig nu, vad ska jag göra i höst?




Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback