Helgen med mamma...

...gick som väntat alldeles för fort! Blev ändå några roliga och riktigt intensiva dagar med mycket flängande. Var tyvärr dåliga på att använda kameran, men kan i alla fall berätta lite vad vi gjorde :)

Fredag: Kanske bästa dagen! KANONväder, nästan 20 plus och strålande sol. Vi ägnade eftermiddagen i Solothurn, helt klart den finaste lilla staden här i närheten, alla fall enligt mig och många andra :) Men fredagen har jag ju redan berättat lite om!

Lördag: Inledde morgonen med att dricka kaffe och ta en morgonpromenad runt elljusspåret där jag brukar motionera. Hittade en typ "loppis-affär" på vägen som mamma blev nyfiken på, så kikade lite där också - inga fynd dock. Efter lunch sedan var det Bern som stod på schemat. Schweiz huvudstad, även fast det känns som att Zürich är det... Förutom tittande i affärer blev det fika på Starbucks (mamma fick smaka världens goodaste cheesecake) och en titt på björnarna i Bärengraben. Tyvärr fick vi ingen syn av de två björnungar som jag läst ska finnas där nu, och tyvärr så började även regnet falla i samma stund som vi var där.

När vi båda var halvt trötta på att strosa runt åkte vi tillbaka mot Kirchberg där Mattias och Wiler skulle spela semifinal nummer 4. Middag blev det också först, på en liten trevlig restaurang i K-berg. Wiler vann f.ö matchen och därmed också hela semifinalserien, så nu väntar final mot Rychenberg. Första matchen spelas nästa onsdag :)

Söndag: Hade jag planerat att vi skulle åka upp till alperna. Inte för att åka skidor, utan mest bara för att kolla in den fantastiska utsikten. Tyvärr var vädret inte alls på topp, mulet och regn i luften, så inte värt att åka upp till några berg. Istället blev det ännu en lång, härlig promenad, minigolf inomhus i Lagnau, och sedan den inte allt för ovanliga söndags-pizzan framför "Did you hear about the Morgan´s". Riktigt god pizza och riktigt bra film!

Måndag: Sista dagen :( Bättre väder nu, men vid det här laget var jag riktigt less på att köra bil. Även om avstånden är relativt korta här så blir det lätt många mil en sådan här helg. Så även den här dagen skippade vi bergen. Istället bjöd mamma mig på bad + massage på ett badhus/spa här i närheten. Precis vad jag behövde! Härlig tjejdag. TUSEN tack för det :)

Ja, sen var det i princip över :/ Hade gärna haft henne här ett par dagar till, inte minst om man ser till vilket kanonväder vi haft åter igen de senaste två dagarna. Var ute och sprang i kortbyxor kl 18.30 idag :O Men är ändå jätteglad över de dagar vi fick tillsammans och det var så kul också att få visa mamma hur vi har det här nere :)

Istället för bilder från mammas visit (eftersom jag inte har några) tänkte jag lägga upp några bilder från vår cup i slutet på februari :)






Kanske tog mamma lite mer och bättre bilder än mig med sin kamera! Hoppas jag kan få dem isf så kan jag lägga upp dem senare :)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback