Sista veckan i Schweiz

Jag är nu plötsligt inne på min allra sista vecka i Schweiz. Den 27:e juli förra året flyttade jag hit, nästan för ett år sedan alltså. Tänk så glad jag är att jag träffade Mattias. Hade jag inte gjort det hade jag aldrig fått se och uppleva så mycket som jag gjort det här året, i alla fall inte just de här sakerna och på de här platserna. Många fina minnen har jag nu att bära med mig resten av livet. :)

Har även skaffat mig massor av fina nya bekantskaper och vänner - vilka jag såklart också hoppas kunna behålla kontakten med även i framtiden :) En del av dem är såklart tjejerna i FC Kirchberg. Även om jag många gånger haft det tungt spelmässigt med detta lag, så har vi också haft mycket kul ihop. De har nog en stor del i att jag trivts så bra här som jag gjort.

Igår var det dags för säsongens sista match, vilken spelades borta mot ett fransktalande lag som jag inte minns namnet på (känns inte så viktigt heller). Det viktiga var att vi vann med 1-3 och därmed slutade på en 4:e plats i tabellen - vilket var bättre än väntat. :)

Efter matchen hade vi avslutning med grillning i Kirchberg. Där fick jag också en massa fina presenter :D "Vad har du gjort för att förtjäna dem?" sa Mattias när jag kom hem :P Haha, jag kan nästan hålla med, men det var bara att tacka och ta emot.

Fick bl.a.

  • en champangeflaska (dricker jag förmodligen upp till helgen)
  • en låda fylld med schweiziska specialiteter - främst sötsaker. Är någon sugen på choklad? Välkommen hit!
  • 2 cd-skivor med kort av mig och laget tagna under denna säsong
  • en hemmagjord CD som så fint hade döpts till "Swiss-hits", kommer kanske att användas på förfesterna hemma i sommar :P
  • Ett tal på svenska skrivet av en av gubbarna i styrelsen. Han var dock för nykter för att våga tala sa han, så jag fick bara papperet :P Men det var bra svenska och fint skrivet ska jag säga!

Bästa presenten var ändå denna:


En uråldrig FC Kirchberg tröja, med mitt nummer som de hade tryckt mitt namn på (nöjd att jag till slut fick dem att stava Joffa med "o" och inte Juffa). Dessutom hade alla signerat tröjan. Superidé tycker jag, framföraltl superkul att ha kvar som minne! :D

Nu ska jag hoppa in i duschen och göra kväll! Vad jag gör imorgon, det avgör vädret :)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback