Sista helgen i Schweiz.

Kan säga att det var ett öde att packa. Bara blodet som saknades i "blod, svett och tårar". Men med en väska på 22kg, ett handbagage på nästan lika mycket och en skidväska med mer än skidor i, så fick jag med mig mycket hem! Inte allt, lämnade två stora påsar med kläder och annat efter mig, men det viktigaste :)

Resan hem gick också bra. Började med tåg från Solothurn till flygplatsen i Zürich. På tågstationen fick jag säga hejdå till Mattias som jag nu inte träffar på cirka 2 veckor :( Blev ett hastigt och aningen struligt avsked också, eftersom en kvinna stod och blåste med en visselpipa i öronen på oss, samtidigt som vi fick sjåa på ordentligt för att skynda ombord all min packning.. :/ Var lite bökigt att få allt av och på tåget (ett tågbyte på vägen också), men träffade en snäll tjej på tåget som hjälpte mig. Resten av resan var DRYG, men den gick bra. Så, nu är jag hemma! Har hunnit med litegrann sedan jag kom hem också, men tänkte nu lägga upp lite bilder från min allra sista helg i Schweiz.

Fredag var det ju middag med "spelarfruarna" i Solothurn. Blev en lugn men mycket trevlig kväll. Vi var ett 10-tal tjejer som samlades och avnjöt en lång middag tillsammans på en restaurang samt avslutade kvällen med en drink på en trevlig bar vid älven.



Lördag var det som sagt fotbollsturnering i Kirchberg. Ytterst oseriös sådan! Halva laget var på fyllan, det var öl och cigaretter som gällde mellan matcherna och vi slutade på en 4:e plats (av fyra lag). Men kul avslutning!

På kvällen sedan åkte vi in till Cissi och Marc i Bern för att grilla, se fotboll och ladda för en sista utgång tillsammans.





MYCKET LYCKAD KVÄLL :D

Nu blev jag tvärtrött. Morgondagen ser ut som följer:

Morgonpromenad.
Lunch.
12:30-14, möte/info på Älvbacken.
Till Umeå för att köpa nya löparskor (kom inte med i packningen).
Träning med Umedalen! Så taggad.

Känner mig redan helt handikappad utan boende i Umeå, så ovant. Vart sova? Vart parkera bilen? Ovant, men i sommar blir det att bo som i en resväska.
Godnatt nu!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback