Zurück in der Schweiz :)

Nu är jag tillbaka i Schweiz igen efter tre härligt roliga och sköna - men ack så kalla veckor i Sverige! Vi som från början var oroliga över att inte få komma hem till en vit jul fick uppleva både djupsnö och kyla på 30-35 minusgrader. BRRR. Det senare bidrog tyvärr till att man sista veckan mest fick hålla sig inomhus, hade varit kul om man kunnat tillbringa mer tid utomhus, särskilt i fina SSS. För er som är intresserade kan kolla in bilder på Mattias blogg som han la upp när han kom ner hit igen, en som han tog i Umeå dagen innan han åkte och en som han tog när han kommit hit. Hyffsad skillnad! :)

Vad har hänt sedan sist då? Ja, känns som jag gjort allt utom att blogga! :P Tre veckor hemma blev perfekt. Utan stress känns det som jag hunnit träffa de flesta (ja, inte riktigt alla :() och göra en massa skoj. Nyår såklart, innebandytittande på trettondagscupen, besök hos släktingar, dejter med diverse vänner på stan, mys i SSS med familjen och lilla Alice (som f.ö. 8 måndader gammal nu kan stå på egna ben utan att hålla i sig! :D) och inte minst firande av Malins 21-årsdag! :D Otroligt skönt och kul att känna att vännerna finns kvar fast man åkt iväg såhär :) Synd bara att familjen bor cirka 7 mil från stan, då Umeå numera känns minst lika mycket "hem" för mig som Storsandsjön. Har fått åka mycket fram och tillbaka, men har ändå ibland tvingats välja bort vissa saker då jag befunnit mig på fel plats på fel dag.

Lite bilder från nyår och Malins födelsedagsfest lägger jag upp imorgon :)

Nu är jag som sagt tillbaka i Derendingen, vilket känns jättebra. Blev några tårar igår på flyget när jag skulle säga hej då till Linda och Malin, men vi hörs och ses snart igen! NI ÄR SÅ VARMT VÄLKOMNA HIT BÅDA TVÅ ;) Gruvar mig dock lite för jobbsökandet som jag tänkte dra igång på allvar imorgon - wish me luck! Idag har jag haft en skön dag tillsammans med Elin som nu flyttat tillbaka och in i detta hus, gillas :) Sovmorgon till 11, promenad till gymmet kl.12. Hemma igen 14:20. Dusch. Iväg till Coop. Ett avsnitt Paradise Hotel. Middag. Jobbfix och snart mera Paradise Hotel.

Pratas om första skidturen på onsdag, jag är hur laddad som helst!



Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback