Vad tycker ni om min nya design?

Ja, igår var det mer eller mindre kaos här ett tag, en oteknisk person som jag ska inte syssla med blogg-design. Men jag tycker det är kul, och efter lite svett och tårar tycker jag ändå att jag lyckats någorlunda. Bilden som jag har överst (kallas visst header) har jag för er som inte vet tagit i staden i Thun här i Schweiz, jättefin bild tycker jag :)

Möttes av strålande sol utanför fönstret när jag steg upp för drygt en timme sedan, vilket jag måste säga var nästan bara negativt. Mattias som så länge har längtat efter att få inviga sina skidor hade definitivt gjort det idag om inte väderprognosen hade ljugit så igår. Väderprognosen på wetter.se som för övrigt kan vara lite rolig ibland. Förra veckan när jag skulle kolla vädret inför vår skiddag så var det en stor sol, med endast ett litet moln. Sedan stod det: "bewölkt, regen". Alltså, molnigt, regn. Haha, vad menar de då egentligen? :P

Nu är det hur som helst lite väl sent att åka till backen. Istället har jag precis tagit mig en smörgås, har bakat ett eget bröd som Linda tipsade mig om. "Hurtbulle" heter receptet och finns på arla.se. Världens bästa tips skulle jag vilja säga! Så jag tipsar vidare till exempelvis mamma, tror detta skulle vara ett bröd i ditt tycke också! :)

Ska väl snart börja göra mig i ordning för en tur in till Bern. Var egentligen bjudna till Johanna och David, samt deras svenska vänner Sofia och Andreas (som faktiskt inte - hör och häpna - har något med innebandy att göra). Vet ärligt talat inte hur de hamnat här, men de bor i alla fall i Bern utav en annan anledning :) Tanken var middag, förfest, barstreet (ut) - vi är helt enkelt för töra och har i sista sekund tackat nej.

Nä, men det är väl av några olika anledningar. Mattias känner inget större behov av fest, vill vara pigg och fräsch och hinna träna/gymma innan gymmet stänger kl.13 imorgon. Jag, måste spara pengar och laddar också för utgång med massa svenska tjejer i Bern nästa helg då Mattias är och spelar finnkampen. Så istället blir det alltså en sväng in till Bern nu i eftermiddag.

Sedan pratas det om bowling. Skulle vara kul, men det är samtidigt DET ENDA som jag fortfarande inte har förlorat i mot Mattias. Just eftersom vi aldrig bowlat med/mot varandra hittills. :P Och ja, med tanke på att jag själv känner till mina bowling-skills och vet att han vinner vad vi än gör - på ett eller annat sätt - så har jag inga förhoppningar om att lyckas bryta den för mig dåliga trenden. Men vi får väl se! Kan ju inte ge upp innan vi ens har börjat :)

Trevlig lördag alla!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback