Sunny sunday :)

Men vad nu? Sent igår kväll fick jag ont i halsen, och nu när jag vaknade var det fem gånger värre. Orkar inte bli sjuk nu! Jag som dessutom hade planerat att ta mig ut på en låång joggingur idag. 5 plus och sol ute, kan det bli härligare? Får i alla fall bli en låång promenad, det kan aldrig skada :)

Hade annars varit en ypperligt bra dag att ta sig upp till alperna och pröva slalomutrustningen som jag köpte färdigt igår. Skidor fixade jag hemma under julen, så igår tog vi oss till en stor outlet i Murgental för att inhandla pjäxor och stavar. Även Mattias har inhandlat en helt ny utrustning så jag tror att vi båda är väldigt laddade nu på att få åka! Båda två har mest ägnat sig åt snowboard åkning de senaste åren, men eftersom backarna här är väldigt långa och har mycket transportsträckor så tror vi att det kan bli både roligare och enklare att åka slalom :) Men idag har Mattias match borta i St. Gallen, så det blir inget åk idag. Det är semifinal (tror jag?) i cupen som står på schemat, och motståndet är ett lag som de besegrade med 11-1 förra helgen, så lär väl bli en sådär spännande historia.

Istället har jag bjudit hit Sophia, Lena och Elin på middag, så jag ska snart börja förbereda lite inför den :) Middag kl.17, sedan ska vi åka och titta på Cissis match kl. 19. Tror det blir en rolig dag idag med, får försöka ignorera halsen lite och hoppas att det inte blir mer förkylt än så.

Och just det, fick inte jobbet jag var på intervju för tidigare i veckan. Lite surt, men känns på något sätt lika bra. Trots att han var trevlig så skrämde han mig lite, den där snubben. Hoppas att något annat, lämpligare arbete dyker upp inom kort! Nu ska här bakas, ätas frukost och räknas lite matte. Trevlig söndag!



Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Johanna

Det kommer garanterat fler jobb. Krya på dig och ha en trevlig middag ikväll!



Och gratta Walle till gårdagen ;) Kram kram.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback