Första besöket inbokat!!

Ja, känner mig lite extra glad just nu, för ikväll bokade jag och mamma in en resa åt henne hit den 19:e mars. :D Hon kommer en fredag och blir här till tisdagen därpå. Ska bli fantastiskt kul!

Vet att jag lovade att lägga upp bilder tidigare i veckan men har både haft datorproblem och fullt upp med annat så har helt enkelt inte orkat! Har ägnat mesta tiden åt jobbsök, matte-plugg och träning. Matten går ursämst, jobbsökandet lite bättre och träningen bäst.

Fick i alla fall åka på intervju igår redan, vilket känns som ett hyfsat bra resultat efter två dagars sökande. Det var angående en tjänst som hushållerska hos ett par som bor i ett närliggande samhälle med sina två hundar. Arbetet gick bl.a. ut på att städa deras hus (som f.ö. var väldigt nybyggt och flott), tvätta och stryka kläder, gå ut med hundarna osv. Helt enkelt göra sånt i hemmet som de aldrig själva har tid med! Skulle även utföra samma arbete hos fruns mamma som bor granne med paret. Om intervjun gick bra eller ej får vi höra till helgen då han skulle ringa och ge mig besked. Vi håller en tumme!

Träningen har jag som sagt kommit igång med väldigt bra efter cirka 1 månads förslappning och en massa julmat på det. Elin och jag har gymmat tillsammans i veckan och dessutom kör vi nu tre pass i veckan med laget. Idag var det första löppasset utomhus. Började lugnt, men slutade med att vi skulle springa hela vägen upp för självaste Kirchberg(et). Ljuger inte om jag säger att det var 3-4 km bara uppåt. Lite trappor på det, och sedan fotboll ute i den decimeterhöga snön. Fruktansvärt roligt, länge sedan jag skrattade så mycket på en träning :) Imorgon kväll har vi ett boxningspass kl. 20-21. Känns lite surt såklart att träna kl.20 en fredagkväll, men jag är peppad!

Nu blir det paradise hotel, snacka om beroendeframkallande serie! Godnatt :)

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Johanna

Skoj!

Det är ju verkligen jättekul att ha folk på besök så man får kuta omkring och visa allt fint. Typ bergen och så. Mina föräldrar tyckte att allt var fantastiskt och när min kompis Nicole var här upprepade hon orden "Men gud! Det ser ju ut att vara på låtsas. En affish!" kanske hundra gånger. =) Och de är ju väldigt snygga, de där alperna.

Postat av: Sophia

Äntligen kommer ditt första besök ;) Ni kommer få det kalas, hoppas jag hinner få träffa din mamma under tiden hon är här.



Jag o Lena kommer gärna på lördag. Sen kl 19 har Cissi match, så vi tänkte att vi alla (3 eller 4 ;) kan fara och se! :) Så om vi kan äta innan det?



Ha en bra träning ikväll, ska ligga i soffan o tänka på dig! Men kul att det känns bra och roligt igen! Kramis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback