Storförlust i debuten

Så var debuten avklarad. Förlust 5-0 blev det (ett mål mindre än senast om man ska se på det positivt). Annars var det en liknande match som den mot Therwil för två veckor sedan. Vi fick än en gång målvakten skadad, så en utespelare fick hoppa in i målet. Vi fick även en straff emot oss, vilket dock var helt rätt och riktigt dömt. Vad ska jag säga mer? Therwil är serieledare och ett riktigt bra lag, vi är inte lika bra. Eftersom de ägde mittfältet fullständigt i förra matchen så spelade vi idag 4-5-1, där jag fick rollen som "balansspelare" mellan backlinjen och mittfältet. Första gången som Kirchberg spelade så tydligen, så vår backlinje visste först inte alls hur de skulle agera, släppte sina forwards och trodde det var mitt jobb att ta hand om dem själv. Vi hade ingen som helst press mot deras backlinje, vet inte riktigt vart vi började vår press överhuvudtaget? Finns mycket som behöver förbättras och jobbas på...

Om jag ska säga något om min insats så tycker jag att jag gjorde för många enkla misstag och vann för lite bollar /närkamper, särskilt i början av matchen. Annars är jag rätt nöjd - det blev åtminsone bättre och bättre. Positivt är att jag orkade matchen igenom, det är alltid skönt för självförtroendet att veta att man orkar springa 90 min. Det är trots allt rätt nytt det här för mig, skillnad på laget/spelet, svårare att kommunicera på plan och få hjälp på så sätt osv osv. Kanske inte ska ha allt för höga krav på mig själv! Känns hur som helst skönt att första matchen är spelad, kul var det och nu kan det bara bli bättre :)

Fick ett nytt smeknamn idag också; Jo (uttalas Joe - engelskt uttal). Låter som en kille, men skitsamma. Joffa är inte vidare vackert det heller.

Känns som jag hade mer på hjärtat, men det här får räcka för nu.


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback