Sjuk?

Jag är inte hungrig. Jag försöker tänka på mat, riktigt god mat. Jag försöker sedan föreställa mig hur gott det skulle vara äta den, men jag vill då inte annat än spy åt tanken. I normala fall är jag hungrig nästan jämt, så att känna så här innebär helt klart att något inte står rätt till. Det kan hända att jag är lite bakis, något jag inte varit på väldigt länge. Men jag drack bara ett par, kanske fyra glas vin igår, känns som, har jag helt blivit ovan att dricka alkohol? Antingen det, eller så är jag bara äckligt mätt fortfarande efter allt jag tryckte i mig igår. Kräftor, ostpaj, tacopaj, diverse dressingar och såser, grillat och potatisgratäng, sallad, bröd, prinsesstårta, kladdkaka och glass. Dubbla portioner. Samt några nävar chips - både före, mellan och efter dessa måltider. Inte konstigt jag mår illa... Visste ni för övrigt att man kallar prinsess-tårta för ”Schweden-Torte” här? Varför kallar vi den för prinsesstårta där hemma förresten?

Idag är jag ensam i huset, bortamatch för Mattias någonstans bortanför Zürich. Detta ska jag fira genom att se massvis med Desperate housewives-avsnitt. Först blir det dock en långpromenad för att få lite frisk luft och förhoppningsvis också matlusten tillbaka. Lägger upp lite bilder från gårdagen senare :)

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Pappa

Inte konstigt att Du mår illa!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback