.

Jag ville verkligen inte åka och träna ikväll. Ville inte höra tränarens snack om matchen, ville inte behöva förklara min egen insats heller. Ville helst av allt bara lägga mig framför TV:n, äta godis, se på idol och ändå bli vältränad. Tänk om det vore möjligt! Till slut tog jag mig ändå i kragen och åkte dit efter att jag bl.a. kommit fram till att jag hellre ville träna än att betala de 20 chf jag skulle fått i böter om jag valde att stanna hemma.

Och som vanligt så går det alltid bra att träna när man väl tagit sig dit och kommit igång. Blev inget jobbigt snack om söndagsmatchen och min tränare såg ut som om någon dött när jag berättade att jag hade ont i  ena ljumsken, så, jag antar att hon fortfarande vill ha kvar mig i laget i alla fall. Bäst av allt är ju att jag nu kan lägga mig i soffan med lite gott fika, se idol och ändå bli vältränad! :P

Idag har jag varit ensam i huset mest hela dagen. Alla jobbar. Mattias kom hem och åt efter jobbet, sedan iväg igen till Zürich för att titta på ishockey. Vad har jag gjort idag då? Ja, sett några avsnitt One Three Hill givetvis. Sedan har jag legat ute i bikini och haft högläsning för mig själv med min nya tyska roman "Sieben töchter und kein Geld". Efter två sidor tyckte jag att jag satte uttalet och "harkel-ljudet" ganska klockrent. Däremot förstod jag inte mycket av innehållet, så det blev fort tråkigt. Började istället gå igenom tyska ordboken från bokstaven a. Bestämde att jag från och med idag - ab heute - ska lära mig 20 nya tyska ord per dag. Någon som tror att jag kommer göra det? :P

Nu blir det som sagt att se på idol och bara varva ner lite. Måste försöka att komma i säng någorlunda tidigt, ska nämligen upp och jobba imorgon klockan 09.00!  :)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback