En söndag i Milano :)

Igår åkte vi som sagt till Italien och Milano för att se Milan möta Bologna hemma på San Siro. Jättefin dag - vi vet nu säkert att yr.no inte vet någonting om vädret söderöver. Resan gick bra, Mattias är som lokalsinnet själv. Hittade direkt till rätt parkeringshus, drog på oss Milan-tröjorna och började vandra mot arenan (jag fick ha den med Beckham på ryggen, hade aldrig gått med på det annars). Strulet började först när vi kommit fram till arenan. Skulle bara ta ut pengar (euro) för att kunna köpa matchbiljetterna. Fanns inte en enda bankomat vid arenan! Tog oss cirka 45 minuter att hitta en (trots att vi frågade säkert 15 personer om hjälp), så innan vi fått oss pengar, biljetter och tagit oss in och upp till våra platser hade matchen redan börjat.

Jag svettades av allt springande och av det varma vädret, hade för tajta byxor och var kissnödig. Hade hållit mig ett bra tag eftersom jag ryggat undan när jag kommit in på toaletten i parkeringshuset. Blev då inte bättre heller när jag upptäckte toaletterna på San Siro. Som inte ens var toaletter. Bara hål i golvet där man skulle dra ned byxorna och sätta sig på huk som man gör när man måste kissa utomhus. Kul att ställa sig i någon annans urin? Nej. Fast skorna är på! Och nej, jag är inte kräsen eller fin i kanten. Känns som, San Siro, lyxiga Milano, inte ens en ren toalett som går att sitta på? Inga bankomater att ta ut pengar på? Känns som jag och Italien kunde fått en bättre start.

Som tur var spelade Milan riktigt bra fotboll. Förmodligen den bästa fotboll jag sett live i mitt liv. Ärligt :) Trots att det kan ha berott på att de inte mötte världens bästa motstånd. Det kunde (och borde nästan) blivit mer än 1-0 som det blev till slut, men jag är glad att det blev ett mål i alla fall. Dels för min egen skull och dels för friden i bilen hem sedan.




Milanklacken :)

Inte fullsatt direkt, men ändå 55000. Dessa 55000 hördes bra. Kan inte
ens föreställa mig ljudet i ett fullsatt San Siro!



Utanför arenan. Var inte lätt att få med hela :)

Dagen avslutades sedan med ett stopp i staden Como. Söndag = pizzadag. Italien = pizzans hemland. Så, en pizza fick det bli! Kul var det med en liten utflykt, även om det kändes tråkigt att den blev så kort. Får bli fler resor till Milano och då inte bara för att se fotboll!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Pappa

Tips för kvällen: Leeds- Liverpool

Hane bra.

Postat av: S

Kan du inte skriva om hur du och Mattias träffades? :) Du kanske redan gjort det men det har jag helt missat isf.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback