Sportfylld söndag.






Första fotbollsbilderna på mig - kanske också de sista. Nä, säkert inte. Men efter gårdagens match så känner jag mig inte så jättesugen på att lira fotboll på ett tag framöver. Vill bara bli sjuk nu eller vad som helst så jag inte behöver fara på träningen imorgon. Så illa är det. Funderar rent utav på att bara sluta. Lägga av. Börja med nåt nytt! Byta sport helt enkelt. Måste finnas roligare!

Precis det här som är min sämsta egenskap på planen också. Ibland ger jag upp så förbannat enkelt, slutar bry mig totalt. Precis det som hände på matchen igår. Efter 70 min stod det 4-2 till Thun och jag ville inget hellre än att bli utbytt. Ett mål hade de fått genom ett självmål då en tjej i vårt lag oturligt lyckades brösta in bollen i eget mål på hörna. Ett annat mål - deras 2-2 mål kom efter en solklar offside. Efter det tappade jag allt. Jag menar, där har man slitit och gjort ett hyfsat bra jobb som mittback och sen kommer domaren och förstör?

Min tränare frågade hur jag mådde efter matchen. Jag sa att jag var arg. "At your self or about something else?" frågade hon. "At my self" "Yeah, I can understand that" sa hon då. Inga toppbetyg alltså.

Men men. Vet samtidigt sedan tidigare erfarenheter att det inte behövs mycket för att jag ska tycka att fotboll är roligaste som finns igen. Så ska nog avvakta ett tag till innan jag lägger skorna på hyllan helt och hållet.

När jag kom hem från min match hade Mattias redan åkt iväg till samling inför sin. De mötte Grünenmatt i Willisau (tror det stavas så) cirka 45 minuter härifrån. Jag åkte dit med 4 tjejer från laget, mycket trevligt :)




Mattias lag vann med 6-1, dubbla vinster för dem i helgen alltså. :)

Idag kände jag verkligen att jag blev en "hemma-innebandy-fru" i och med att Mattias började jobba. 12-17 alla dagar i veckan - han ska inte klaga. Sedan får han komma hem till en städad lägenhet med middagen klar - han ska definitivt inte klaga! Får se hur det blir med jobb för mig i veckan, jag hoppas på nåt i alla fall.

Det får räcka för nu, hejdå!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback