7 veckor

Idag har jag bott här i exakt sju veckor. Medvind och motvind, upp och nedgångar – såklart. Ändå måste jag säga att jag hittills inte ångrat en sekund att jag flyttade hit. Jobb är väl det största problemet so far. Innan vi flyttade verkade det som vi skulle få börja jobba lite redan veckan därpå. Sju veckor har det nu gått – fortfarande sommarlov. Det är en sak för Mattias, han skulle kunna klara sig rätt bra på bara innebandyn. Jag däremot, lever på min sista lön nu som sagt, ska snart få min semesterersättning också, men sen? Det skulle aldrig i livet falla mig in att leva på Mattias pengar, inte någon annans heller för den delen. Så ja, jag vet inte. Blir det kris får jag väl ringa hem och be mamma och pappa att sälja iväg min TV eller nåt! :S Fick i alla fall reda på ikväll att jag från och med nästa vecka, om inga förändringar sker, har åtminstone ett par dagars jobb i veckan. Exakt vad jobbet innebär vet jag knappt själv, så mer om det någon annan gång. Hoppas i alla fall att det ena kan leda till det andra och att jag så småningom kan få jobba järnet, arbetsmyra som jag är :)

Det finns trots allt saker jag börjat sakna hemifrån (FÖRUTOM vänner och familj), särskilt i matväg - matvrak som jag också är! :P Detta är tre saker jag längtar efter:

  • Naturgodis. Särskilt yoghurt-cashewnötterna och pekannötterna med mörk choklad. Åt nästan så jag blev less under våren/försommaren, men nu när jag tänker på det...Mmmums! Lösviktsgodiset däremot saknar jag inte lika mycket, trots att det inte existerar här. Jag är en riktig chokladmänniska som har hamnat i chokladlandet, varför skulle jag klaga?
  • Blodpudding. Låter kanske sjukt. Men sant, faktiskt. Lagom tjocka, lagom stekta skivor med mycket lingonsylt. Detta var min middag kanske tre dagar i veckan under sista två åren på gymnasiet. Går inte att föräta sig på! Har hört att det ska finnas här i Schweiz också. Ser dock ut som små korvar... Som ska kokas. Uäähh?!
  • Älgkött. En riktig, rejäl köttbit fixad ända från skogen till tallriken av pappa Mats. När andra tänker på godis tänker jag på kött. Mamma, pappa. Ni tror inte det är möjligt att skicka kött med posten?

 

 

 

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Pappa

Ska se om jag hittar en så stor kartong att den rymmer en älg.

Postat av: Bre

åh va gott!! blodpudding - ootroligt gott.

älgkött - ännu godare! =)hoppas du har de bra, saknar dig tjejen!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback