Helg :)

Då var det äntligen helg då! Har haft en mysig men ack så ensam kväll ikväll. Trots att jag pratat med mamma, Emelie och Linda på telefon, Mattias och Sophia på msn och ett antal andra på facebook, så vore det himla trevligt att ha haft någon här! Läste på Malins blogg att det är vinkväll hos henne imorgon, tänk om jag kunde åka till Umeå bara för en kväll! Tänk om.

Men! Jag ska ju inte sitta hemma ensam och vara osocial hela helgen. Förhoppningsvis känns förkylningen bättre imorgon - om inte så gör den säkert det när jag fått lite alkohol i kroppen. ;) Har ju faktiskt inte festat riktigt en endaste gång sedan jag kom hit, så tänkte att det kunde passa bra i helgen när vi är spellediga. Tanken är att gå ut med några lagkamrater i Kirchberg. Har dock hört att musiken inte ska vara den bästa där, så när jag fick veta att Sophia m.fl. skulle till Wankdorf inne i Bern så lät det bra mycket intressantare. Så får se vad det blir, min nya tanke är i alla fall att få med mina lagkamrater och joina Sophia och hennes till Bern. :)

Eftersom jag inte bor i Sverige längre så missar jag inte bara vinkvällar och annat skoj. Missar även födelsedagar och mer "viktiga" saker, som exempelvis min brorsdotters dop. För att "gottgöra" två missade födelsedagar och ett dop, skickade jag därför i veckan ett paket med lite smått och gott hem till familjen Granberg/Ekman i SSS :) Paketet kom fram redan igår, och det tycks ha uppskattats! :)



Alice verkar tycka om sin nya schweiziska mjukis-ko :)

Något annat kul att berätta är att Mattias Wiler vann dagens match med stabila 4-0. Kul, och extra roligt att Mattias fortsätter spela bra och göra poäng. 1 mål och en assist idag, super! :) Imorgon spelar de semifinal. Må de vinna då så de kan gå till final och vinna hela skiten på söndag!

Nu ska jag gå och lägga igen mina ögonlock som varit konstant svullna ända sedan jag vaknade imorse. Godnatt allesammans!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback