Djur gör människan glad.

Idag när jag gick ut vid kvart över nio så var det första gången som det "rök" ur munnen när man andades. Enligt wetter.ch ska första minusgraden komma på torsdag och till helgen finns det risk för snöblandat regn. Nu är det bara bort med bikinin och fram med jackan och långbyxorna. Tur för mig nästan att jag har två duntäcken för mig själv i veckan! Har köpt ett par nya tofflor också som jag har på mig konstant. Eftersom vi bor på nedersta våningen med källaren under oss (i ett gammalt hus) så har vi inte mycket till golvvärme. Om jag blundar och stryker på tofflorna så känns de precis som Lova. Världens lenaste och finaste katt, åh vad jag önskar att hon hade flyttat med mig hit. Men jag vet ju att hon har det bäst i Storsandsjön. Saknar mina djurvänner i allmänhet. Stötte på en grå katt häromveckan när jag var ute och gick. Vi pratades vid i några minuter och på dessa minuter så hann denna okända katt ge mig så mycket glädje. Går som inte riktigt förklara.



Nu blir det jobb 12-17. Ikväll träning, samt något slags stormöte för hela klubben.
Schönen tag!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: M

Har du tappat förståndet? Pratat med en katt i flera minuter i Schweiz, tror du den förstår svenska eller?? :P

puss älskling


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback