Svininfluensan.

Jag börjar bli allt mer orolig över det här med svininfluensan alltså. Man trodde ju som att de skulle rinna ut i sanden som det vanligtvis brukar göra (som exempelvis fågelinfluensan), men nu verkar ju ingen riktigt veta vart det här kommer att sluta. Okej att folk blir sjuka, men när sjukdomen i vissa fall kan leda till döden :S

Enligt WHO kommer 1/3 av världens befolkning att smittas. Stämmer det, så är jag minsann orolig med all rätt! Alla uppmanas att vaccineras! Okej, när då? Ska du? Ska ni? Jag bor som sagt i Schweiz (som alla som läser den här bloggen också vet), men ich habe keine ahnung om hur det fungerar här. Det enda jag vet är att Schweiz är ett av få länder som totalt vägrat och sagt nej till vaccinet eftersom det inte känns säkert. (Rätta mig om jag har fel..)

Vet inte ens hur det är hemma, tar folk detta med ro eller är det någon slags hysteri? Jag vet knappt hur det är här - fast jag bor här, men bara på vägen hem från jobbet idag hann jag höra ordet "Schwein-Grippe" säkert 10 ggr på radion. Olika länder börjar hitta på olika sätt för att stoppa spridningen. Isolera de som är sjuka, isolera de som är friska. Stänga skolor och universitet. Hur lätt smittar det egentligen? Folk avråds från att gå på bio och liknande tillställningar.. Vi ska se "Newmoon" i slutet av november - därmed basta! Läste också att det hela skulle nå sin första kulmen strax före jul. Det kan väl aldrig bli så hemskt att de skulle kunna stoppa mig från att resa hem till jul?!

Lugna mig någon.



För att tänka på något roligare drar jag ett streck där och tar istället upp en annan "nyhet" som jag läste på aftonbladet.se, nämligen denna. Jag vet inte jag, vad tycker ni själva? Jag log, men inte så pass att jag visade tänderna ens en gång. Och för den fick han 1000 dollar!

En annan sak. Pratade med Rebekka på skype igår för första gången sedan jag flyttade hit. Var SÅ kul att se henne igen och hon var nästan ännu finare än jag mindes henne! :) Dock dåligt av oss att det skulle ta dryga 3 månader att styra upp, nu får vi se till att höras och ses oftare :)

Samt en sista sak. Pappa kom upp med ett bra förslag igår. Han och mamma hade häromdagen besökt några bekanta som hade en mycket stilig katthane som dessutom inte var kastrerad. Förslaget var att para honom med min lilla Lova till våren. Självklart sa jag JA JA JA! :)

Nu tänkte jag ta mig en titt på "Mammas pojkar" på 4:an. Se om det är lika löjligt som det låter. Hejdå!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback