Söndagsångest.

Nej så farligt är det inte, men lite. Helgen är över och imorgon börjar en ny arbetsvecka. Man får se till att ha något litet att se fram emot varje dag, så går det bra! Dock har vi inte längre "Flo Rida"-konserten i Zürich på tisdag att se fram emot. Fick ett mail att den är inställd, så nu är det bara att skicka tillbaka biljetterna så vi får pengarna tillbaka.

Helgen då. Den har gått fort, men den har också varit bra! Det enda som finns att klaga på är vädret som jag tidigare skrev om och skröt över att det skulle bli så himla fint. Har inte varit annat än skit, bara regn och grått. Var riktigt läskigt att köra till Mattias match igår, kolsvart och spöregn så man såg nästan ingenting. Elin satt till höger om mig med vägbeskrivningen i handen, medan jag satt bakom ratten och gjorde mitt bästa att försöka hålla oss på vägen utan köra på något/ någon. Men färden gick bra och vi nådde vårt mål.

Så gick även matchen för Mattias och hans Wiler. De hittade målet 5 gånger - motståndarna bara 3, så vinst igen :) Roligt var att det gick bra för Mattias och att han fick göra två assist. Roligt var också att matchen filmades. Tydligen filmar de en match i veckan, klipper ihop ett sammandrag som sedan visas i schweizisk TV. Bäst som jag sitter och tittar på matchen så märker jag och Elin att vi har en filmkamera ca 30 cm i från oss, riktad mot våra ansikten. Den zoomar in, zoomar ut. Jag låtsas att jag inte ser och håller blicken stenhårt på planen. Efter matchen kommer de fram till oss, skriver upp färgen på våra tröjor och vi får uppge vilka spelare vi är "spelarfruar" till. Så, antar att de i klippet (om de visar oss i bild), tänker berätta att; "där sitter flickvännerna till..." Eller liknande. Jag menar, vem bryr sig? :P Vi får i alla fall slå på TV:n imorgon kväll och se sammandraget :)

Efter matchen hade jag hoppats på utgång i Bern. Tyvärr bara jag och Mattias som var sugna, så blev istället "palmbar" här i Derendingen. Lite drickande och pratande tillsammans med Sophia, sedan skräpmat och NHL. Idag har vi sovit ut, jag har bakat kanelbullar och sedan blev det ännu en innebandymatch. Nu har vi mer eller mindre nyss kommit hem och landat i soffan. Har sett schweiz vinna guld i U17 fotbolls-VM borta i Nigeria. Hopp Schweiz! Ska nu se nya "Paradise Hotell", sedan är helgen så gott som över. Några bilder kommer förhoppningsvis upp imorgon :)

Tjao!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback