Snipp snapp snut, så var helgen slut.

Och jag längtar redan till nästa helg!

Fredag åkte vi raka vägen in till Bern efter jobbet för att äta middag med Sophia och hennes vän Maria som hade landat i Zürich tidigare samma dag för en härlig weekend i Schweiz. Redan när vi hade parkerat bilen så slog det mig: "Vi är i Bern. Bern = Starbucks, YES!" Först blev det dock mat på Papa Joe´s, för mig i form av en bakad potatis som serverades tillsammans med kyckling, broccoli och svamp i en gräddsås. Hur gott som helst! Trevligt med middag, men mer än så blev det inte inne i Bern eftersom Sophia och Maria skulle åka hem till Gerlafingen sedan för en tjejkväll tillsammans. Jag och Mattias köpte med oss fika från Starbucks och hade sedan bara en lugn myskväll hemma med idol och film.

Läste ni förresten på aftonbladet.se om attacken i nya "Bärengraben" i centrala Bern igår? Förstår inte hur mannen lyckades ramla/ta sig in till björnen först av allt men. Ni behöver i alla fall inte vara oroliga där hemma för att jag halvt ska bli björn-mat nästa gång vi åker dit för att hälsa på björnarna.

Lördag blev det sovmorgon och sedan en svettig förmiddag i gymmet. Jag skulle ju senare spendera resten av dagen på en läktare och inte i rörelse på planen som alla andra. (Dessutom vet jag hur sugen jag blir på godis i periodpauserna :P) Först hade Sophias Burgdorf match mot topplaget Dietlikon. Blev tyvärr förlust där med 3-4. Så nära och så starkt jobbat av dem ändå, så jag tycker nog att en poäng hade varit mer rättvist.

Sedan var det Mattias och Wilers tur, som mötte Tigers. (Och nu kände jag plötsligt hur långt det här inlägget kommer att bli om jag ska skriva om alla matcher - klockan är mycket och jag är trött) Så att, Wiler vann kort och gott den matchen med 7-5. Vann gjorde de även idag i cupen borta mot Köniz. Wiler är så här långt oslagbara! :)

Efter Mattias match blev det öldrickande hemma hos Sohpia för mig, tillsammans med lite blandat folk. Bilder med bildtexter från lördagskvällen kommer imorgon (utan att lova för mycket) så jag skriver inte så mycket mer om det nu, annat än att det var trevligt och att det hann bli morgontimmar innan jag äntligen kunde få hämtning och ta mig hem till sängen.

Så det blev en minst sagt seg förmiddag idag. Vaknade SENT och steg upp ännu senare. Tog mig i alla fall ut för en nypa luft innan det var dags för nästa utflykt. Middag hos Cissi med Sophia och Maria innan vi skulle åka för att se Mattias match borta i Köniz. Herregud, det känns ju knappt att man bor utomlands när man hela tiden omges av så här mycket svenskar :) Men jag klagar inte! Känner ändå att tyskan blir allt bättre, antagligen beror det på att jag vågar använda mig av den allt mer :) Nu blir det godnatt! Fick förresten just veta av Mattias att de har planerat att åka in till Bern imorgon kväll igen för något slags kalas, vi får se om jag hänger med eller ej. Först har vi en ny arbetsdag framför oss. Godnatt!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sophia

Tack för en supertrevlig helg och att du hjälpte mig att göra Marias vistelse här så bra :) Vi har fler äventyr som väntar på oss, kan aldrig bli för mycket svenskt umgänge ;) Kram, kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback