Happy halloween.

Har lite blivit min grej att blogga på nätterna. Just nu sitter jag mest och surar över att jag måste vara hemma och somna tidigt (är dock inte så tidigt längre) när det är lördag och andra har kul. Mattias och alla, ja jag säger alla, är ute och festar på Wankdorf i Bern. Klart att jag ska misstajma och ha match imorgon så jag inte kan festa när alla andra ska det. Läser statusar på facebook och inser att nästan ALLA där hemma också är ute och kalasar och klär ut sig i helgen. I´m miss Lonely tonight.

Igår hade vi ju födelsedagsfika här för Mattias. Middag blev det först i form av en supergod väserbottenspaj som Sophia Molin lagade till och bjöd oss på. Cissi var också här, och lite senare även hennes sambo och vän till både Mattias och Sophia, nämligen Marc. Cissi var inte sämre än Sophia, hon hade med sig en påse med hembakta chokladmuffins. Gött! Dessutom blev det kladdkaka, chokladflarn och prinsessbakelser. Gud så gott!

Idag var det heldag i Bern på schemat som sagt. Var lite trötta och sega på förmiddagen så skippade till slut shoppingrundan vi hade tänkt hinna med före bion. Bion som vi skulle se på "Westside" - Westside som inte ligger i själva centrum och som jag var övertygad om att det inte skulle vara så mycket annat än en biograf. När vi kommer dit märker vi att Westside är det största köpcentrum jag än så länge besökt i Schweiz. Massor av affärer, restauranger, spa och badhus och så biografen då förstås - allt i ett. Att vi aldrig åkt dit förut!! Biografen var även den den maffigaste jag någonsin sett. När vi skulle boka våra biljetter fanns det 398 lediga platser kvar i salongen :P Blev förresten inte 3D film som det var tänkt från början, fanns nämligen inte en enda 3D som inte var med tyskt tal... Så istället blev det Michael Jackson - This is it. Faktiskt riktigt bra!

Därefter blev det ishockey, Bern vs Tigers, och där mötte vi även upp 3 lagkamrater till Mattias. Hockeyn var... inte mycket mer än sådär. "Lite som damhockey", sa Mattias :P De kunde inte riktigt åka skridskor, de kunde inte riktigt skjuta och inte heller tacklas. Ändå nästan 17000 på läktaren och ett himla liv! Sjukt.

Börjar också bli min grej att skriva världens längsta inlägg. I början har jag inget att skriva och sen finner jag plötsligt inget slut. Men nu börjar ögonlocken bli tunga i alla fall. Sista seriematchen imorgon som sagt. Skriver mer om den imorgon. Är faktiskt inte säker om jag får spela. Min tränare sms:ade igår och frågade hur det var eftersom jag verkade lite "unhappy" på träningen i torsdags. Jag skyllde först på huvudvärk, men sa sedan att jag var lite less och missnöjd med hur träningarna såg ut. Fick inget svar, så vad vet jag, hon kanske blev sur och sätter mig på bänken imorgon. Vi får väl se. Godnatt nu!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback