På resande fot

Vaknade klockan halv nio i morse med lite pirr i kroppen. Dagen jag så länge väntat på var äntligen här och så var också våren! Jag ställde upp fönster och balkongdörr på vid gavel och kände hur luften som kom utifrån var nästan lika sval och skön som den inne i lägenheten. Städade, åt frukost och packade färdigt (trodde jag, tjejerna fick hjälpa mig att packa om lite senare). Sedan klädde jag på mig och gick ut i det fina vädret. Gick förbi med en extranyckel till gamla lägenheten som jag glömt lämna igen, mötte sedan upp Amanda och Rebekka som strosade på stan. Amanda hade nyss fått veta att hon fått en tjänst på skocentrum. Hon var såklart väldigt glad över det och jag likaså för hennes skull. Hon om nån jag känner passar att jobba i en skoaffär! :)


Varken hon eller Rebekka hade sett min lägenhet så istället för att käka på stan så bestämde vi oss för att köpa med lite mat och åka hem till mig. Malin, för dagen frisk och söt som alltid, hängde också på när Sofia sedan kom och hämtade upp oss på stan. Rebekka och Malin åt mat från Frasses, Amanda ett kycklinglår med potatissallad, jag ungspannkaka. Just nu är Linda här för att äta blodpudding. Salig blandning mat. Linda ska skjutsa mig till busstationen lite senare. Klockan 20:40 sätter jag mig på bussen mot Stockholm. Vart jag åker vidare med flyg därifrån imorgon tror jag inte att jag avslöjar i detta inlägg (även om de allra flesta redan vet) ;P Allt jag säger är att jag blir borta till nästa onsdag, och jag åker såklart söderut, till ett ställe där det för övrigt var 16 grader i skuggan idag, lovely :)

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Josefine

16 grader?

tss... kom nyss hem från Thailand där vi hade 45 :p


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback