41 dagar senare

Inte ett endaste litet inlägg på hela juni. I ord så tänker jag tillbaka på juni månad ungefär så här:


Jobb på Sibylla och allt vad det innebär, träningar, utgångar, naturgodis och risifrutti, fotboll på TV, bikini i solen - så fort det varit möjligt, några snabba dopp också, matcher titt som tätt, lagfest x2, midsommar i SSS, lilla Alice som bara växer och blir sötare, grillat kött som är det bästa jag vet, krångel i magen - när ska det gå över?, tur med vädret, även otur med vädret, Stieg Larsson – faktiskt inne på tredje boken nu, Michael Jackson som plötsligt gick och dog, rekordmånga fina biobesök och slutligen en himla massa kärlek. Med mera och med flera.


I juni har jag också fattat ett stort beslut. Den 27:e juli tar jag mitt pick och pack och flyttar med min pojkvän Mattias till Schweiz. Flytten innebär att jag efter semestern (som sträcker sig till tisdag nästa vecka) bara har nio arbetsdagar kvar på Sibylla! Känns helt sjukt underbart, spännande och overkligt. Har nog inte riktigt fattat ännu att returbiljetten hem igen är bokad till den 21 december den här gången – inte som tidigare när jag hälsat på och åkt hem efter en vecka. Roligt ska det minsann bli! Kul att lära känna nya människor, kul att pröva på nya saker, kul att få se nya platser osv. Det är så otroligt fint där nere ska ni veta! :) Sedan tänkte jag verkligen gå in för att lära mig tyska ordentligt. Så pass bra att det liksom sätter sig, för livet. Det är för övrigt en ambition jag har som nästan fick mig att flytta till Österrike redan förra hösten. Mitt MVG i tyska från gymnasiet kanske ser bra ut på papper, men i verkligheten har jag dock märkt att det knappast innebär mer än att jag kan presentera mig och förstå en del av enkla konversationer.


Flytten innebär också att jag spelat min sista match med Umedalen ( i alla fall för i år). Det känns lite tråkigare måste jag säga. Framförallt eftersom det bara gått bättre och bättre nu på slutet, efter en minst sagt trögstartad inledning på säsongen. Vi avslutade vårsäsongen med att göra 23 mål på fyra matcher (0 mål insläppta) och ligger nu 2:a i serien, 5 poäng efter Mariehem. Känns mycket lovande inför höstsäsongen! :) JAG TROR NI FIXAR DET TJEJER!


Lite sköna junibilder då :)
































Avslutningsvis vill jag bara säga grattis Josefine Vahlberg på 20-årsdagen, hurra hurra hurra!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback