Skogstokig

Ledig dag nummer 1 och 2 var över på två röda. Spenderade dessa på det ledigaste ställe jag vet, nämligen Storsandsjön (kommer fr.o.m nu att förkortas SSS). Umeå i all ära, men när jag känner för att bara vara ledig och känna lugnet för en stund så är det dit jag söker mig. Tog med mig datorn hem i alla fall för att inte bli helt socialt avskärmad :P Dock har jag telias mobila bredband och SSS verkade (åtminstone) för den här gången ligga långt utanför vad deras surfzon klarar av. Efter att ha startat om datorn ett tiotal gånger och försökt koppla upp mig tre gånger fler, utan annat resultat än en ruta med texten "Trådlös enhet finns ej eller är otillgänglig" så gav jag upp. "Koppla upp dig där du är, du får Sveriges bästa täckning" som det står på telia.se. Knappast!! Pappas enda och slutgiltiga förklaring blev att det var för mycket snö i träden nere vid sjön. "Man ser ju inte ens masten härifrån nu" sa han från köksfönstret där han stod. The benefits of living in the countryside?



Nu är jag i alla fall tillbaka i stan. Har varit och tittat på den "nya" lägenheten idag. En tvåa på Teg. Hyran där är visserligen nästan 1000 kronor högre än den jag har här på Haga. Samtidigt ingår allt i den hyran, bland annat el&vatten, något som inte ingår i den jag har här. Plus att jag kommer få SÅ mycket mer för pengarna. Lutar med andra ord åt flytt, i så fall redan om två veckor! :) Återstår bara att hitta någon som vill ha min lägenhet, men det borde väl inte vara så svårt. Intresserad?

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: joli

vad kul att du skaffat blogg joffa! ännu en till man kan hålla lite bättre koll på tack vara bloggen ;) vill också hälsa dig välkommen till "rätt sida" om älven!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback