Inflyttad

...och så har jag sovit första natten i min nya lägenhet på Teg! :) Det var dock nära att jag skulle fått tillbringa första natten i trappuppgången istället för i sängen. Lyckades nämligen låsa ut mig själv från lägenheten runt halv tolv sent igår kväll. Först började jag skratta, mycket! Sedan när det gick upp för mig vad som verkligen hänt fick jag nästan panik. Klockan var alltså halv tolv och min granne/hyresvärd som har extra-extra nyckeln är över 80 år och befann sig långt borta i drömmarnas värld. Jag hade varken mobil eller skor på mig. Så vad gör man? Kändes bara sådär pinsamt att behöva plinga på och väcka honon - första natten, pga att jag låst ut mig själv...


I övrigt så gick det bra att flytta och kan nog säga att jag trivs bättre än väntat. Linda (pedanten själv) var här hela dagen igår och hjälpte mig att städa och packa upp. Tack! Det tar nu för övrigt bara knappa fem minuter att gå från mig till Linda, vi har blivit grannar! :D Givetvis finns det fortfarande saker jag behöver och vill fixa till, men tycker vi fick till det rätt bra med de grejer jag hade. Golven som jag hatar både i sovrummet och i köket blev nästan fina de med bara för att allt annat blev så bra. Kolla själva :)


Vardagsrummet


Kolla vad långt jag kan se och röra mig nu! :P



Köket, som är litet men sött.

Och sovrummet :)

Nu ska jag äta frukost och sedan se hur lång tid det tar att promenera till jobbet. Fint väder idag igen, lovely! :)

Permalink Allmänt Kommentarer (6) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: linn

men vad fint du har fått det :)

Postat av: Bre

oj va fint de är!! och stort, du kommer må som en prinsessa ;)

Postat av: Amanda

Åh vad fint det ser ut! :D Måste kännas riktigt bra :)

Postat av: M

Vad bra det blev med en fåtölj i vardagsrummet! ;)

Postat av: linn

nja, en liten hallbyrå, väldigt låg sådan..

och nej, de är dressyr. kan i och för sig vara bra o hålla balansen där också ;)

Postat av: joli

vad fint joffa! måste komma och hälsa på nu så fort jag kommer hem, när du nu är på rätt sida älva ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback