Uppdatering!


Ja nu var det några dagar sedan jag skrev. Detta är vad som hänt sedan dess:


Måndag: Inget särskilt alls. Jobbade 6-13. Tackade sedan nej till en lunch/middagsdejt med Linda på stan, för att istället ägna dagen raklång i soffan framför tv:n tills träningen senare på kvällen. Var förresten och shoppade lite på rean på EXPO också. Köpte nya dricksglas (heter det så?), nya vinglas, en äggskärare (heter det så?), en ny kökskniv och två ljuslyktor.


Tisdag: Var jag ledig och det var fettisdag. Steg upp strax efter halv tolv, efter att en morgonpigg Lova till sist tröttnat och bitit mig det hårdaste hon kunde i kinden för att väcka mig till liv. Gick sedan ut i det finfina vädret på långpromenad, för första gången i år utan mössa och med vårjackan på! Underbart :) Under eftermiddagen städade jag, fixade världens största och godaste semlor, ja gjorde allt som behövde göras för att förbereda inför mitt lilla inflyttningsfika som skulle äga rum på kvällen. Emma Ö, Emma, G, Malin, Sofia, Linda och Josse var det som kom på besök. :)


Josse kom direkt från ICA ;)

Onsdag: Innebar ännu en ledig dag. LÖNING. Gick på stan med Sofia och gjorde mitt bästa för att bara köpa det allra nödvändigaste. Blev en helt vanlig svart kofta, eftersom min favorit till svarta kofta varit försvunnen sedan några månader tillbaka. Tycks minnas att jag lånade ut den till någon när vi hade förfest hos mig innan jul, men kan varken komma på till vem eller när det var. Nån? Blev även en annan randig "sommarkofta" från HM, ett vitt linne från Rut m.fl, och ett par vita puma-skor från dna. Efter stan blev det middag på Göteborg med mamma som hade varit här på någon kurs under dagen. Därefter mötte vi upp Emelie som även hon var i stan över dagen och som ville passa på att hänga med och kolla in nya lägenheten.


Känns inte som jag gjort så mycket mer nämnvärt. Största nyheten i veckan måste ju vara förlovningen mellan vår kronprinsessa och hennes Daniel. Det var på tiden! :P Känns liite överdrivet att aftonbladet igår hade gjort typ en hel tidning som bara handlade om kungafamiljen. När "familjen" sedan gick ut och pratade om hela förlovnings-grejen i TV så var det nog bland det töntigaste jag sett, nästan pinsamt. Kungen satt tyst och tittade in i kameran, Victoria och Daniel satt och log och nickade, samtidigt som drottning Silvia satt och läste innantill (med sin värdelösa svenska) från en lapp där hon skrivit ned sina lyckönskningar till det blivande kungaparet? Idag har jag motionerat lite med Linda under förmiddagen och ikväll blir det jobb. Det är också ungefär vad jag kommer göra den närmaste tiden. Har 2 lediga dagar framför mig nu de närmaste 19 dagarna!


Hej hopp!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback