Allmän beklagan m.m.

Några saker jag stör mig på för tillfället:


  • Att "och" blir "Mäh" och att "men" blir "Mdm" på mobilen när jag skriver sms. Lär mig aldrig detta, så får jämt gå tillbaka och ändra. Borde inte mobilen förstå någon gång att jag allt som oftast vill att det ska bli "och" eller "men", inte "Mäh" eller "Mdm"!

  • När man gnuggar på en fläck med en trasa (med en massa medel på, och så länge att man blir trött i armen) utan att den går bort.

  • Folk som beställer mat på Sibylla, men som sedan är borta när den är färdig.

  • När jag råkar glömma en macka i micron för länge så den blir blir jättevarm och sedan alldeles hård. TVÅ GÅNGER PÅ RAKEN.

  • När mitt internet kopplar ifrån. Detta hände aldrig i min källare på Haga. Händer däremot rätt ofta nu sedan jag flyttat. Faktum är att samma sak händer Linda som även hon bor på Teg och har samma internet. Så ja, Teg. En besvikelse där?

  • Att det är så rysligt kallt ute hela tiden. Först höll man på bli totalt över- och insnöad en period. Nu tror jag att hela Umeå håller på att frysa till is. Att man sparar vinterpäls på benen hjälper inte ett piss. Skämt åsido. Ge oss varmare vårdagar snart!

  • Att jag får ont i ryggen så fort jag börjar röra mig. Måste åtgärdas snarast!

  • Att jag fått en finne i örat. Jag får nästan aldrig finnar, varken i ansiktet eller någon annanstans. Så vad nu? Hurts like hell.

  • Sen finns det några saker till, men de törs jag inte skriva här.

 Tro nu inte att jag har en dålig dag. Inte alls! Finns mycket positivt också. Till exempel att Rebekka kommer till Umeå i helgen och att det trots kylan blir ljusare och ljusare ute nu för varje dag som går! :D Ska snart iväg och löpträna med laget. Träning 21:30-22.30 är rätt sent, särskilt när man var uppe strax efter fem i morse. Men det var tydligen den enda tid de hade över i friidrottshallen åt oss. Och jag klagar egentligen inte, mycket hellre sent och inomhus, än tidigt och utomhus! Känner mig faktiskt mycket mer motiverad än förra onsdagen. Ska rent av bli lite intressant att se hur mycket man orkar :)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback