Hemma!

Ja, ursäkta den bristfälliga uppdateringen! Skrev faktiskt ett inlägg i söndagskväll när vi satt i Zürich hemma hos Thomsson som bor rätt nära flygplatsen där. Blev problem med nätet precis när jag skulle publicera så allt försvann, och Thomsson själv sa faktiskt att det kunde bli så när det flög förbi plan ovanför husen. Var min otursdag på mer än ett sätt i söndags så jag gissar att det inte var tänkt helt enkelt.

Då skrev jag om vad som komma skulle - hemresan på måndag alltså. Nu är det onsdag och jag har hunnit med några dagar på svensk mark! :D I måndags blev vi hämtade av Mattias pappa på flyget. Blev bjudna på stuvade makaroner och falukorv till lunch -  en maträtt som jag verkligen längtat efter i Schweiz, så jag åt som jag inte sett mat på flera dagar. Därefter blev det lite fixande på stan innan den sedan länge inbokade och efterlängtade middagen med tjejerna på Balder. SÅ kul att träffa alla igen, hoppas bara att vi hinner ses mer! :) Tjejer, vi måste styra upp annandagen!

Efter det så blev det bio, jag och Mattias. Min bästaste Linda och Mattias käraste Henrik. Vi såg Luftslottet som sprängdes - fantastiskt bra :)

Tillbringade natten hos Linda sedan, vi bytte julklappar och snackade som vi brukade göra :) Tisdag blev det blodpudding till lunch - ännu en efterlängtad maträtt, och sedan julshopping igen. På eftermiddagen fick jag sedan äntligen åka hem till Storsandsjön och träffa familjen. Alice har blivit så stor och så söt! Mattias följde också med hit och vi passade även vi på att byta lite julklappar eftersom vi inte kommer ses nu på några dagar. Jag fick: En ny "rolls royce-platt/locktång" och biljetter till både 50-cent i februari och till Rihanna i april! :D

Idag blev det en tidig morgon eftersom jag skulle vara hos frissan redan 08.30 - för att permanenta mitt långa hår! Har funderat på det många gånger och länge förut, men nu hade jag bestämt mig. Så, nu är det gjort! Det blev (för) kort och mycket krulligt. BIG change. Jag springer och tittar mig i spegeln en gång i kvarten. Känns som jag börjar vänja mig lite nu i alla fall, men kan inte bestämma mig om jag gillar det eller ej. Hur som helst är det ju försent att ändra sig nu... Det blir nog bra med tiden!

Nu ska jag fixa med sista julklappen, den svåraste. Må den bli klar till imorgon! JULAFTON imorgon, vart är pirret i magen? :P



GOD JUL PÅ ER ALLA!

Permalink Allmänt Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

åhhhhh.... Mattias hjärta Henrik! :)

Postat av: emma

åååh jag vill se hur du ser ut me ny håret :d upp me bilder1 duuu inte dåliga paket av mattias

Postat av: luckeboi

God jul till alla på blogg.se :)

Postat av: Linda

Hej vännen.

Skönt att höra att ni har det bra. När det gäller jul så är det "borta bra men hemma bäst" som gäller, det känner vi av idag. Men, vi har precis avnjutit en god julmiddag med skinka och janssons :) Nu ska vi buzza lite och sedan är det julklappsutdelning som gäller. Vi ska klunsa om vem som ska vara tomte..:)

Hälsa Mattias så gott, kul att du fick biljetter. Vi får se till att boka så vi alla kan gå ihop!

Ha en fortsatt god jul, så hörs vi snart!

Kram kram

Postat av: Linda

Hej vännen.

Skönt att höra att ni har det bra. När det gäller jul så är det "borta bra men hemma bäst" som gäller, det känner vi av idag. Men, vi har precis avnjutit en god julmiddag med skinka och janssons :) Nu ska vi buzza lite och sedan är det julklappsutdelning som gäller. Vi ska klunsa om vem som ska vara tomte..:)

Hälsa Mattias så gott, kul att du fick biljetter. Vi får se till att boka så vi alla kan gå ihop!

Ha en fortsatt god jul, så hörs vi snart!

Kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback