Julhelgen som varit :)

Nu har vi varit hemma i Sverige en hel vecka, och vilken vecka det varit! Finns anledningar till att bloggen inte blivit prio 1. Bor som i en resväska, åker mellan Umeå - Storsandsjön och försöker hinna vara så mycket som möjligt överallt. Känns mycket ovanligt att inte ha en lägenhet i stan! Kameran hänger med mig, så nu tänkte jag ta mig tid att lägga upp lite bilder från veckan som varit :)

JULAFTON:

  
Julafton firade jag hemma med mamma, pappa, Krille, Emelie, Alice och Mormor. Känns nästan bara skönt att vi inte blev fler, nu när lilla Alice är med :) Hon har minsann lärt sig att pussas också gullungen!

  
Efter att ha ätit både lunch och middag och tittat på Kalle hos Ekmans så vandrade vi vidare hem till Krille och Emelie där vi hade julklappsutdelning :)

  
Det är ett mirakel att Alice inte blev rädd för tomten, med tanke på hur ful han var i år. Hon fick en vagn att lära sig gå med - vilket hon nästan kan redan (!), och ett par små, små adidas-skor av mig som jag blev så kär i när jag såg dem att jag bara var tvungen att köpa dem. Mina barn kommer att bada i skor.

ANNANDAGEN:

Juldagen blev en lugn dag hemma med julklapparna och sedan en sväng förbi juldagsdansen i Vindeln. Där fick man träffa många gamla ansikten, vissa som man inte sett till på flera år :)

Sedan blev det annandagen, dagen då man klär upp sig nästintill som på nyårsafton :) 

  
Kvällen inleddes med middag/förfest hos amerikanskorna Amy och Pam. Där bjöds det på riktig thanksgiving-middag med kalkon och hela faderullan, roligt att smaka nytt - särskilt när det smakar väldigt bra! Mattias var stekigast av alla i sin nya fina skjorta. :)

 

Efter middagen blev det Beer pong, ett amerikanskt dryckesspel som jag bara sett på film tidigare. :) Man fick öl i sig, på sig och under fötterna. Men kul var det!

  

Kvällens bild i mitten ovan, haha. Amy och Linda = tvillingar?

Efter förfesten var vi tvungna att splittra på sällskapet. Eller ja, alla vandrade till Invito utom jag och Linda som bara var gamla nog för Rex. Lång historia sedan innan vi äntligen tog oss in, men väl inne så var det kul. Ända tills mina fötter inte pallade mer, gruvar mig inför att använda samma skor igen om tre dagar. Men vill man vara fin så... :)

Igår sov vi tills det blev eftermiddag. Sedan blev det Dalen-Sirius i sällskap med Malin och därefter bio med Mattias. Vi såg Avatar som var överaskande bra. Helt klart ett bio-tips! Har förresten nästan checkat av allt på listan över mat jag saknat här hemma. Lösviktsgodis, naturgodis, leverpastej, blodpudding, gi-burgaren på Max osv... ;) Idag har jag köpt slalomskidor, lämnat in ett par stövlar till skomakarn och hängt en snabbis med Linda på stan. Och nu är jag åter i Storsandsjön. Ska till doktorn 09.00 imorgon och kolla upp min mage som krånglat ett halvår nu, sedan ska jag Krille, Emelie och Alice åka och hälsa på farmor i Åmsele. Sedan är det bara att börja ladda för nyår! :)

Hoppas alla haft en lika bra jul som jag! Godnatt!


Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Din M

Jag var rätt stekig, eller hur? ;)

Postat av: Sophia

Välkommen hem igen! :D Hoppas du fick en skön vecka hemma o fått njutit ordentligt. Styra upp ngt inom kort, vi pratar bräda på onsdag kanske :D Hörs sen, skönt att ha dig i samma land igen! Kramis från grannbyn


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback